Програмно-методичне забезпечення змісту дошкільної освіти

Перелік програм і літератури для роботи у дитячих садочках.

Про навчально-методичну літературу для роботи у ЗДО розповіла Олена Анатоліївна Смішная, методистка вищої категорії відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту дошкільної та початкової освіти в Новій українській школі Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України.

Правові засади розроблення змісту дошкільної освіти

Розроблення і затвердження програм для дошкільної освіти регламентується низкою законодавчих, нормативних, інструктивно-методичних актів: Законом України, Порядком надання навчальної літератури, засобами навчання і навчального обладнання тощо. 

Перелік навчальної літератури, рекомендованої для використання в ЗДО:

  1. укладається на кожний навчальний рік;
  2. затверджується наказом МОН України;
  3. розміщується на офіційних сайтах МОН та Інституту модернізації змісту освіти;
  4. у фахових періодичних виданнях.

Зміст дошкільної освіти реалізується упродовж усього дошкільного віку, через різні форми здобуття дошкільної освіти, шляхом організації освітньої роботи за чинними програмами. 

Види освітніх програм

За особливостями спрямування змістового наповнення:

  • Комплексні (комплекс освітніх функцій і змістових напрямів роботи);
  • Парціальні (одна чи декілька освітніх функцій, один чи кілька близьких змістових напрямів  роботи). 

Чинні комплексні програми

Мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України» або «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».  

Чинні парціальні програми

Мають гриф «Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах». Є загальноукраїнськими. Використовуються для реалізації інваріантної та варіативної складових змісту дошкільної освіти у різних формах організації дитячої життєдіяльності, загалом у роботі гуртків, студій, секцій.

Види програм для дошкільної освіти

За призначенням:

  1. Загальні (для ЗДО/груп загального розвитку);
  2. Спеціальні (для ЗДО /груп компенсаційного типу та інклюзивної освіти). Розробляються за всіма нозологіями;
  3. Експериментальні (в умовах апробації, інноваційних проєктів тощо). 

Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році:

Додатковий перелік літератури:

  • «Мудрі шахи», авт. – Семизорова В.В., Духновська О. І., Пащенко Л. Ю.
  • «Цікаві шашки», авт. – Семизорова В.В., Романюк О. В., Дульська Г. П.
  • «Шаховими стежинами», авт. – Купрієнко В.І., Ходосенко О. Ю., Сандакова О. Д
  • «Настільний теніс», авт. – Авраменко О. М., Дроздюк В. І.
  • «Шкіряний м’яч», авт. – Дроздюк В.І., Д`яконова Н.С.
  • «Юний легкоатлет», авт. – Масляк І. П., Кулик Н. А. Програмно-методичне забезпечення змісту дошкільної освіти
  • «Дитяча хореографія. Програма хореографічної діяльності дітей», – у складі навчально-методичного посібника (автор – Шевчук А.С.

Більше інформації про навчально-методичне забезпечення змісту дошкільної освіти ви дізнаєтесь з виступу Олени Смішної. Переглядайте запис відео будь-коли й замовляйте сертифікат з підвищення кваліфікації!

Онлайн-семінар: https://vseosvita.ua/seminar

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *