Програма з логіки для дошкільників (5-6 років)

Діти дошкільного віку цікавляться усім, що знаходиться і відбувається навколо них, їм подобається не просто слухати чи спостерігати, а бути активними учасниками: ставити запитання, обговорювати проблеми, приймати рішення, вигадувати, фантазувати.Педагоги та батьки мають сприяти тому, щоб навчання було успішним, а здобуті знання – якісними. Розумовий розвиток дитини дошкільного віку, основою якого є логічне мислення, передбачає засвоєння дітьми елементарних логічних прийомів та орієнтований насамперед на формування вміння розмірковувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, обґрунтовувати свою думку та робити прості висновки, що є необхідним підґрунтям для розвитку особистості дитини та формування ключових компетентностей та наскрізних умінь.

Сприяти розвитку логічного мислення дітей дошкільного віку допоможе програма «Розвиваємо логічне мислення у дітей дошкільного віку», розроблена на 20 днів (4 тижні), що містить комбіновані завдання, спрямовані на розвиток уміння аналізувати, узагальнювати, зіставляти та класифікувати об’єкти, пояснювати та аргументувати, а також встановлювати логічні зв’язки.

Розпочати роботу із завданнями програми можна у будь-який зручний час, починаючи з першого дня першого тижня. Пам’ятайте, що дитину не потрібно перевантажувати: чергуйте виконання завдань із активним відпочинком.

1 тиждень

День тижняНазва розділуЗавдання
День 1Розвиваємо уміння зіставляти об’єкти. Вчимося добирати елементи, яких бракує.Виріж і наклей: мислимо логічно
Розвиваємо уважність, моторику та логічне мислення, виконуючи малюнкові вправи.Заповнюємо контури візерунками №1
День 2Групуємо об’єкти в категорії. Мислимо логічно. Тренуємо дрібну моторику.Аналізуємо й розмальовуємо зображення
Вчимося визначати характерні особливості категорій. Мислимо логічно. Поєднуємо предмети.Знайди пару (розвиваємо логіку) №1
День 3Порівнюємо і співставляємо форми предметів. Розпізнаємо геометричні фігури.Головоломка «Ремонтуємо годинники»
Вчимось класифікувати об’єкти за певною ознакою. Визначаємо зайве в категорії об’єктів.Звір, птиця, небилиця: хто живе в лісі?
День 4Вчимось орієнтуватись в просторі. Розвиваємо уважність та логічне мислення.Розвиваємо просторову уяву: звірі в рукавичці
Повторюємо вивчене про об’єкти живої природи. Мислимо логічно. Доповнюємо короткий логічний ряд.Чим корисні тварини: міркуємо й малюємо
День 5Розвиваємо уявлення про частини об’єктів як складові цілого. Доповнюємо малюнки.Перетворюємо лінії на малюнки й розвиваємо уяву
Об’єднуємо предмети в категорії. Порівнюємо категорії предметів. Доповнюємо логічний ряд.Розвиваємо увагу: шукаємо предмети літнього одягу

 

2 тиждень

День тижняНазва розділуЗавдання
День 1Поєднуємо предмети за спільною ознакою. Розвиваємо логічне мислення й увагу.Розвиваємо логіку: визначаємо, хто де живе
Готуємось здійснювати математичні операції: мислимо логічно й виправляємо помилки.Незвичайні приклади: додавання й віднімання в межах 5
День 2Тренуємо навички порівняння й аналізу. Порівнюємо об’єкти.Порівняння малюнків: від найбільшого до найменшого
Мислимо логічно: класифікуємо предмети за певною ознакою.Їстівне, неїстівне. Аналізуємо об’єкти навколишнього світу.
День 3Мислимо логічно й тренуємо уміння висловлюватись усно. Упізнаємо й називаємо предмет за його частиною. Учимось аргументувати.Тварини. Хто сховався під капелюшком?
Опановуємо основи схематичного зображення. Мислимо логічно й обираємо правильну відповідь серед запропонованих.Де знаходиться бегемотик? Визначаємо розміщення
День 4Аналізуємо сюжетний малюнок: розвиваємо логічне мислення, знаходячи помилки та пояснюючи свій вибір.Кумедні картинки: аналізуємо помилки №3
Вчимося передавати логіку послідовних подій. Розвиваємо мовлення. Пояснюємо й аргументуємо.Розповідь у картинках: тренуємо логіку №1
День 5Вчимось бачити симетрію. Розвиваємо логіку та увагу.Замок будівельника: відсутня деталь №1
Спільне та відмінне в категоріях предметів. Встановлюємо логічні зв’язки.Знайди схожі предмети №1

 

3 тиждень

День тижняНазва розділуЗавдання
День 1Розвиваємо уміння сприймати форми. Співставляємо математичні поняття з об’єктами навколишнього світу.Визначаємо форми предметів, малюємо фігури
З’ясовуємо, що об’єднує категорію об’єктів. Будуємо логічні ряди. Знаходимо зайве.Знайди зайвий малюнок №4
День 2Розвиваємо логічне мислення та навички аналізу. Виокремлюємо предмет в категорії.Знайди предмет (аналіз і категоризація)
Розвиваємо логіко-математичні здібності та просторове мислення.Скільки кубів? Розвиваємо логічне мислення
День 3Розвиваємо уміння орієнтуватись в просторі та на площині. Повторюємо поняття «ліворуч», «праворуч».Яскраві бантики: ліворуч чи праворуч?
Працюємо над логічно завершеним образом. Додаємо елементи, яких не вистачає.Домалюй відсутні частини малюнка №3
День 4Доповнюємо логічні ряди. Працюємо над розвитком уваги та спостережливості.Який малюнок наступний №1
Розвиваємо логічне мислення, увагу та спостережливість. Знаходимо схожості та відмінності.Половинка до половинки №1
День 5Частини цілого: вчимось добирати потрібний елементДодай відсутню частину до кола
Мислимо логічно: вчимось аналізувати, сортувати, класифікувати.Суп і компот: обираємо продукти

 

4 тиждень

День тижняНазва розділуЗавдання
День 1Вчимось наводити аргументи та пояснювати власний вибір.Розвиваємо увагу: шукаємо електроприлади
Пригадуємо відомі факти. Розвиваємо дрібну моторику.Збираємо гриби: готуємо руку до письма
День 2Розвиваємо уміння будувати асоціативні зв’язки. Тренуємо інтелект і логічне мислення.Імена гномів: розвиваємо емоційний інтелект
Тренуємо вміння розпізнавати прості геометричні форми.Квадрат або трикутник
День 3Розвиваємо логічне та просторове  мислення. Орієнтуємось у просторі й на площині.Сховані кубики №1: тренуємо логіку й мислення
Тренуємо нестандартне мислення. Розвиваємо увагу.Головоломка «Планети тварин» №3
День 4Вирішуємо завдання, опираючись на власний досвід та світосприйняття.Описуємо властивості №1: розмір
Створюємо логічно завершений сюжет. Домальовуємо деталі.Доповни сюжет малюнка № 12
День 5Мислимо логічно та обираємо правильну відповідь серед запропонованих.Скільки тваринок заховалося: учимося рахувати
Розвиваємо уважність та вміння орієнтуватись в просторі. Пояснюємо власний вибір.Розвиваємо просторову уяву: Солодке Місто в сутінках

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *