Уряд затвердив нові положення про спеціальну школу та навчально-реабілітаційний центр: які зміни

nus.org.ua

Кабмін затвердив нові положення про спеціальну школу та навчально-реабілітаційний центр.

Про це написав народний депутат Павло Сушко на своїй фб-сторінці.

Головні зміни:

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в спеціальних школах зможуть отримувати діти, які навчаються в інших закладах чи не навчаються взагалі. Також передбачена можливість консультаційної допомоги батькам цих дітей та звичайним школам і садочкам, у яких навчаються діти з ООП.

Учні з порушеннями інтелектуального розвитку можуть здобувати профільну середню освіту в спецшколі. Для цього в закладі, за наявності відповідної навчально-матеріальної бази, можуть створювати 12 і 13 класи.

Спеціальна школа може мати у своєму складі філії та пансіон як структурні підрозділи. Школи зможуть надавати реабілітаційні послуги на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності, у тому числі ліцензії на провадження з медичної практики.

У класах для учнів з помірними порушеннями інтелектуального розвитку, із розладами аутичного спектра і в початкових класах для дітей зі сліпотою та глухотою будуть працювати асистент учителя та асистент вихователя групи подовженого дня. Учні зможуть задовольняти соціальні потреби завдяки роботі асистента учня (вихователя) – соціального робітника або батьків.

Закріплено, що спеціальна школа є закладом загальної середньої освіти, а не інституційним закладом і підпорядковується Міністерству освіти і науки.

У спеціальній школі можуть проводити:

  • масаж;
  • апаратну фізіотерапію;
  • надавати послуги з ранньої реабілітації для дітей з інвалідністю дошкільного віку;
  • заняття з лікувальної фізкультури;
  • фізичної терапії;
  • ритміки;
  • соціально-побутового орієнтування;
  • орієнтування в просторі.

Навчально-реабілітаційні центри тепер мають право:

  • проводити для педпрацівників закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, батьків (інших законних представників) семінари, тренінги, стажування, заходи з підвищення професійної майстерності тощо;
  • створювати можливості для проходження практики здобувачами фахової передвищої та вищої освіти відповідних спеціальностей;
  • забезпечувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами, які не мають складних порушень розвитку, через створення окремих класів.

Докладніше читайте в постанові уряду та нових положеннях:

Завантажити