На засіданні колегії управління освіти обговорено актуальні питання

13 грудня відбулося засідання колегії управління освіти Миколаївської міської ради, на якому було обговорено актуальні питання:

  1. Про хід виконання Програми правової освіти населення у Миколаївській області на 2014-2020 роки в частині організації закладами освіти превентивної та правовиховної роботи.
  2. Про створення у закладах дошкільної освіти оптимального предметно-просторового розвивального середовища як засобу забезпечення якості освітнього процесу.
  3. Про виконання закладами освіти ст. 10, 19 Закону України «Про охорону дитинства» в частині забезпечення права на освіту та захист від усіх форм насильства учнів закладу, у тому числі дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з інвалідністю.
  4. Про підсумки ЗНО в 2019 році та заходи щодо покращення результатів у 2020 році.
  5. Про затвердження плану роботи колегії управління освіти Миколаївської міської ради на 2020 рік.

На колегії управління освіти виступила Людмила Сискова, начальник відділу виховної роботи, яка ознайомила присутніх із організацією закладами освіти превентивної та правовиховної роботи, з особливостями дії Програми правової освіти і наголосила, що спостерігається нове розуміння керівниками шкіл і педагогічними колективами принципів профілактики злочинності в учнівському середовищі, формування особистої відповідальності учнів за свою поведінку, на відміну від профілактики кримінального права та заборон і обмежень замість розкриття змісту їх моральних засад у попередні роки.

З метою створення максимально сприятливих умов для співробітництва педагогів, учнів та їх батьків, спрямованих на запобігання і подолання відхилень у поведінці дітей та підлітків, у школах діють ради профілактики правопорушень. До участі в їх роботі запрошуються члени учнівського самоврядування, батьківського комітету (за потребою), шкільний поліцейський (за потребою), психолог, соціальний педагог. На засіданнях розглядаються питання про особливості виховання дітей, які схильні до негативних вчинків, про попередження шкідливих звичок і відхилень у поведінці, тримається на контролі відвідування школи учнями.

Про створення у закладах дошкільної освіти оптимального предметно-просторового розвивального середовища як засобу забезпечення якості освітнього процесу доповіла Ірина Романюк, методист науково-методичного центру.

Про виконання закладами освіти ст. 10, 19 Закону України «Про охорону дитинства» в частині забезпечення права на освіту та захист від усіх форм насильства учнів закладу, у тому числі дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з інвалідністю проінформувала Наталія Гоберлас, методист науково-методичного центру. У тісній співпраці з батьками, враховуючи індивідуальні особливості кожного учня, педагогічний колективи закладів надають можливість кожній дитині на самовдосконалення і розвиток за рахунок залучення до різних форм навчання: денної, інклюзивної, індивідуальної, екстернатної, сімейної форми навчання.

Актуальним і важливим питанням залишається зовнішнє незалежне оцінювання. З означеного питання з доповіддю виступила методист науково-методичного центру Наталія Ковальчук, яка наголосила на тому, що незважаючи на проведені організаційні, методичні заходи, результати ЗНО-2019 свідчать про необхідність покращення якості освітніх послуг і підвищення рівня навчальних досягнень випускників закладів освіти. Так, за показниками ЗНО-2019, у рейтингу обласних центрів Миколаїв посідає передостаннє місце: успішно склали ЗНО лише 86% випускників закладів освіти міста, тобто кожен сьомий не подолав поріг.

Втім, дев’ятий рік поспіль гімназія №2 входить до ТОП-200 кращих шкіл України; останні вісім років посідає перше місце серед закладів загальної середньої освіти міста та області. У 2019 році гімназія №2 увійшла у ТОП-100 для сфери ІТ й інженерних спеціальностей (70 місце); за рейтингом ІТ – 59.

У 2019 році 3 учасники ЗНО набрали 200 балів: з математики – 2 (морський ліцей, муніципальний колегіум); з історії України – 1 (ЗОШ №3). У ТОП – 200 шкіл за результатами ЗНО-2019 увійшли 3 заклади освіти міста: гімназія №2 посіла 81 місце (2018 р. – 68 місце), муніципальний колегіум – 129 (2018 р. – 302), морський ліцей – 178 (2018 р. – 210).

Значний вплив на результативність ЗНО має термін підготовки до випробування. Так, за даними анкетування, встановлено: 2,3% готуються до тестування, починаючи з 8 класу; 8,4% – з 9-го; з 10 класу – 35%; а переважна більшість, що становить 54,2%, – з випускного класу, це, безумовно, позначається на результатах ЗНО.

Начальник управління освіти Ганна Личко наголосила, що вагомими факторами впливу на показники ЗНО є якість освітнього процесу на всіх ступенях навчання, необ’єктивність оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, недостатній рівень вимог до якості знань, що обумовлено неналежною організацією самоосвітньої роботи вчителів і зниженим контролем за їх діяльністю. Тому, керівники закладів освіти мають систематично здійснювати внутрішній моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з предметів; разом з педагогічним колективом розробити комплексні заходи щодо підвищення індексу якості освіти за результатами зовнішнього незалежного оцінювання випускників.

Члени колегії управління освіти підтримали рішення колегії і прийняли питання в цілому.

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *