Закон про повну загальну середню освіту: що зміниться для учнів?

Ганна Новосад відповіла на всі запитання стосовно шкільної освіти в Україні.

Нещодавно ухвалений закон про «Повну загальну освіту» передбачає більше можливостей і для учнів і вчителів. Міністерка освіти та науки Ганна #Новосад під час інтерв`ю «Українська правда. Життя» розповіла, які зміни чекають на учнів, як будуть враховуватися позашкільні заняття, та як працюватимуть індивідуальні та групові консультації.

Які основні зміни несе закон “Про повну загальну середню освіту”?

Ганна Новосад повідомляє, що один з ключових моментів у законі є державні гарантії рівного доступу до якісної освіти, яка має бути територіально наближеною, інклюзивною та з позаконкурсним зарахуванням до початкової школи. Інша важлива річ, яка закріплюється законом — це можливість індивідуальної освітньої траєкторії (ІОТ)  учнів, зокрема тих, які мають особливі освітні потреби.

Мета – це зробити учнів повноправними суб’єктами освітнього процесу і дати їм право впливати на своє навчання. Це надасть можливість обирати певну частину предметів, форми вивчення, кількість часу, на засвоєння матеріалу, оскільки можливості та потреби у кожної людини різні. Також ІОТ надасть змогу зараховувати певну позакласну діяльність. Наприклад, навчання в музичній школі, – сказала Ганна Новосад. 

Як будуть зараховані позашкільні предмети в школах?

Пані міністерка додала, що закон передбачає індивідуальну освітню траєкторію учня, тобто вони можуть формувати власний навчальний план за згодою педагогічної ради, зокрема перезараховувати окремі позашкільні активності, які вони відвідують — пояснила міністерка.

Але знову ж таки, якщо на те буде згода самої школи, то такий індивідуальний план буде складатися після консультацій з вчителем, з педагогічною радою, з батьками та учнями, – додала міністерка. 

Одним з інструментів безперечно має бути апеляція, тобто Ганна Новосад зазначила, що в учнів з`явиться можливість звернутися до освітнього омбудсмена чи до Держслужби якості освіти та інституцій, які покликані забезпечувати якість освіти.

Готуємо документ про оцінювання, зокрема готуються зміни до критеріїв оцінювання результатів навчання, а також ми працюємо над методичними рекомендаціями щодо формувального оцінювання.

Індивідуальна освітня траєкторія буде можливістю для всіх учнів та учениць, які навчаються у школі, незалежно від того, є в них особливі освітні потреби чи немає. Це зможуть робити усі. Безперечно, здійснюватиметься це по-різному. Дітям з особливими освітніми потребами буде потрібен певний медичний супровід, корекційна допомога, що, безперечно, має бути частиною індивідуальної освітньої траєкторії, зазначила Ганна Новосад.

За словами міністерки, в Україні насправді велика проблема з математикою (за результатами дослідження PISA,  36% 15-річних учнів не досягли базового рівня математичної грамотності), були проведені бесіди з вчителями, на яких з`ясувалось, що дітям просто не вистачає часу, щоб засвоїти весь матеріал, який зараз є в програмі.

Це питання перевантаженості програм і необхідності додаткових годин. Математика — предмет, в якому не засвоївши одну тему, дуже складно йти далі. Ми даємо цю можливість тим, хто не встигає під час основної програми засвоїти весь масив знань і досягати того рівня, який вимагають стандарти. Важливо надати можливість учням наздогнати ту чи іншу тему, поставити питання щодо тих аспектів теми, з якими не вдалося розібратися під час уроку, – повідомила Новосад.

В Міністерстві додали цю норму для тих учнів, які мають досягнення з певних предметів на рівні нижче середнього.

Мені складно детально розповісти, як це буде впроваджено, тому що ще немає прописаного порядку. Безперечно, це буде оплачуваною частиною роботи вчителя. Але ми не можемо оплачувати відразу всі предмети. Ми обмежимо цю можливість до певних предметів, але серед них точно буде математика.

 

Тут потрібно дуже покладатися на школу, на її розуміння, що саме потрібно її учням, тому що всі випадки дуже різні. Ми не можемо розрахувати всі можливі варіанти. Комусь потрібно вивчити одну окрему тему, а якійсь групі учнів треба допомога з чимось іншим. Ми маємо дати можливість шкільній спільноті визначати, як наповнювати змістом ці індивідуальні додаткові години

Механізм новий, його потрібно запроваджувати обережно. Всі моделі, які обере Міністерство щодо організації консультацій, окремо буде проведений через громадське обговорення та обговорення з вчителями та батьками, підсумувала Ганна Новосад. 

Джерело: https://vse.ee/cey 

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *