Способи, які допоможуть концентруватися та досягати поставлених цілей

Мотивація та ефективність на кожен день!

Як перестати відволікатися та не відкладати виконання потрібних справ на «потім»? З чого почати виконання складних завдань?

Пропонуємо кілька корисних прийомів, які допоможуть ставити пріоритети, сконцентруватись, правильно розподіляти свій час, планувати і досягати цілей.

1. «Помнож мету на 10»

Доведено, що людський мозок здатний обробляти значно більшу кількість інформації, а організм – значно витриваліший, ніж нам здається. Отже, людські можливості значно ширші.

Принцип виконання: Запропонуйте учням поставити певну мету, виконання якої у конкретний термін їм цілком під силу. Після цього, попросіть їх уявити мету в 10 разів масштабнішою або термін для її втілення зменшити у 10 разів. 

Складно виконати, чи не так? Чи навіть нереально? Однак це привід замислитися, як саме цього можна досягнути. Як стверджують психологи, у такий спосіб ми підсвідомо мотивуємо себе шукати нестандартні способи та підключаємо творче мислення. Адже що відрізняє успішних від пересічних? Нестандартне мислення!

При цьому не боятися втілювати грандіозні ідеї та успішно виконувати надскладні для себе завдання допоможе залучення наступного прийому. 

2. «З’їсти слона по шматочках»

«Слон» – певне важке чи об’ємне завдання, яке потрібно зробити. Погодьтесь, так буває з кожним: чим важче завдання, тим складніше буває навіть змусити себе почати його виконувати. 

У школярів буває так само – потрібно вивчити величезний юніт з іноземної мови, запам’ятати купу дат до ЗНО з історії, упродовж року опанувати стандарти нового правопису та інше. І з такими «слонами» вони зіштовхуються щодня! Як навчити школярів не опускати руки перед труднощами та досягати поставленої мети? 

Принцип виконання: Запропонуйте учням розбити виконання складного завдання на певні прості етапи, кожен з яких не викликає труднощів, тобто розділити свого «слона» та «з’їсти по шматочках»!

Спростивши та розділивши завдання на конкретні цілком зрозумілі етапи, кожному буде легко поступово виконати навіть ту роботу, яка, здавалось би, була для нього надзвичайно складною і практично не під силу.

3. «10 тис. годин»

Спеціалістами не народжуються. Це факт! Окрім вроджених талантів потрібні неабиякі зусилля. Розкажіть учням про правило 10 тис. годин. Суть його проста – щоб стати спеціалістом у певній справі «з нуля» (опанувати іноземну мову, навчитися писати вірші, оволодіти майстерністю гри на музичному інструменті та інше), потрібно приділити цьому близько 10 тис. годин. 

Принцип виконання: Запропонуйте учням продумати та розрахувати, в який термін вони зможуть опанувати певну потрібну їм навичку, якщо будуть приділяти її напрацюванню, наприклад, 1 годину на тиждень, або ж 4 години щодня.

4. «Pomodoro»

Як позбутися прокрастинації та дисциплінувати себе на шляху до досягнення поставленої мети? У цьому допоможе прийом «Pomodoro», який передбачає чергування часу, що виділяється на сконцентроване виконання завдань (без відволікань на сторонні справи!) та короткого відпочинку.

Принцип виконання: Запропонуйте учням простий спосіб ефективного використання власного часу. Для цього потрібно весь час навчання чи виконання домашнього завдання  розділити на кілька часових відрізків. Тривалість кожного з них 30 хвилин (25 з яких – активна робота, а 5 – відпочинок).

Після чотирьох підходів варто зробити більш тривалу перерву (15-20 хвилин). Для більшої продуктивності якнайкраще чергувати розумову діяльність з фізичним навантаженням.

Відстежувати час допоможе спеціальний додаток, сигналізуючи закінчення кожного з етапів. Його можна безкоштовно завантажити на Google Play чи App Store

5. «Ковтнути бридку жабку»

Щодня перед кожним постають такі завдання, виконувати які хочеться щонайменше. Це й є своєрідні «бридкі жабки», у кожного вони свої.

Що більшість із нас робить, стикаючись з такими «жабками»? Ймовірно, підсвідомо намагається відкласти виконання такої роботи якнайдалі. При цьому ми все одно упродовж дня постійно повертаємось подумки до того, що цю роботу потрібно виконати, ці думки тиснуть на психіку та роблять менш продуктивним виконання всієї іншої роботи.

Принцип виконання: Запропонуйте учням щодня записувати увесь перелік завдань, які кожному з них потрібно зробити впродовж дня,  і у першу чергу виконувати саме ті, які хочеться робити щонайменьше. Це дозволить кожному з них «ковтнути свою бридку жабку» і більше подумки не повертатися до цього питання.

6. «Мій щоденник»

Як перевіряти свою ефективність? Ставити конкретні цілі та робити конкретні кроки для їхнього досягнення. Як це відслідковувати? Планувати і записувати результати! 

Принцип виконання: Щовечора напередодні перед тим, як лягати спати, плануйте свій наступний день та записуйте завдання, які необхідно обов’язково виконати. 

Наступного дня записуйте все те, що було зроблено із запланованого. Це допоможе наочно побачити вашу ефективність для подальшого самоаналізу.

Окрім цього, варто записувати більш глобальні цілі та покрокові завдання, які потрібно вирішити на шляху до їхнього досягнення.

Правильно ставити цілі, виділяти головне від другорядного та вміння розподіляти свій час – важливі навички, які стануть у пригоді кожному. Тож краще не відкладати на «потім» їхнє напрацювання. Допоможіть у цьому своїм учням!

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *