7 кроків до ефективного управління школою

Ці поради допоможуть вам полегшити процес прийняття рішень, налагодити комунікацію в колективі та згуртувати колектив.

Адміністрація має бути відкритою до колективу та оперативною – це найголовніше для ефективного керування. Важливо, коли керівництво розуміє потенціал своїх співробітників та постійно надає зворотний зв’язок. Це головне, та неєдине. Тримайте 7 порад для корисного керування освітнім закладом.

Сконцентруйтеся на повазі, а не популярності. Інколи виникає велика спокуса – прийняте рішення, якого хочуть ваші підлеглі, навіть якщо воно не надто ефективне. Проте у вас в голові має завжди бути теза, що все, що ви робите має біти націлене на комфорт всіх учасників освітнього процесу. Тому не лякайтеся приймати рішення, що не надто комусь подобаються – з часом ваші противники побачать ефект від цих рішень та поважатимуть вас за стійкість. Головне, приймаючи будь-яке рішення, завжди аргументуйте його своїм підлеглим.

Встановіть чіткі цілі. Коли ви ставите робочі цілі, обов’язково проговорюйте їх зі своїми співробітниками. Вони повинні чітко розуміти, яка їхня роль в досягнені цих цілей.

Слухайте своїх колег. Завжди виділяйте час для спілкування з колегами. Інколи ми можемо думати, що знаємо проблеми й потреби оточення тільки через те, що ми й самі перебуваємо в подібній позиції. Проте ніколи не варто забувати, що кожна людина сприймає ті самі події по-своєму. Тому ніколи не буде зайвим поцікавитися, як сприймають ту чи іншу ситуацію всі члени вашого колективу. Це допоможе вам краще зрозуміти потреби співробітників та вчасно відреагувати на них.

Власний приклад. Подумайте, чого б ви хотіли від ваших співробітників та почніть діяти так само. Нічого не вийде, якщо ви будете вимагати від колективу того, що не виконуєте самі.

Зворотний зв’язок. Ніколи не затягуйте із відгуками. Дуже неприємно, коли, наприклад, після відвідування уроку ви ще кілька днів будете тягнути з аналізом. Обов’язково надавайте оцінку діям колег (за потреби, звісно) та аргументуйте її, наводячи конкретні приклади.

Делегування. Делегуйте деякі роботи вашим колегам. Але не забувайте найголовніше – делегування має бути дружнім. Не треба наказувати співробітникам та примушувати їх щось роботи за вас. Натомість побудуйте довірливі відносини з колегами та пояснюйте, чому ви не можете виконати це завдання зараз самі та чому ви делегуєте це конкретній людині.

Тільки потрібні зустрічі. Дуже розчаровує, коли адміністрація збирає колектив кожен тиждень, а нагальних тем для обговорення немає. Й виходить, що керівництво відриває колектив від роботи задля суто декларативної зустрічі. Якщо немає важливих тем для обговорення, краще скасуйте зустріч. Проте наступну ви зможете зробити більш насиченою та ефективною. Якщо є поточні завдання, що не потребують участі всього колективу – скористайтеся поштою чи месенджерами. Не варто відривати та кликати до себе співробітника, щоб нагадати про звіт, наприклад.

Джерело: vse.ee/bsj

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *