Чому деякі учні стали краще вчитися на карантині

Дистанційне навчання стало викликом для багатьох. Проте деякі учні навпаки, розкрилися та підвищили свої результати. Поміркуймо, чому так та чи можемо ми чогось навчитися від таких дітей.

Вчителі не рідко діляться історіями, як ті, хто в класі пас задніх, почали розкриватися та показувати себе з іншого боку на карантині. І причини таких успіхів допоможуть зрозуміти, як саме ми можемо допомогти тим самим дітям, але вже в класі. Ба більше, можливо навіть дещо з карантину варто буде залишити й в нормальному житті.

По-перше, підвищення успішності учнів на карантині свідчить про те, що в реальному світі у дитини є якісь проблеми. І першочергове завдання вчителя – знайти ці проблеми. І тоді вже ви зможете планувати, як організувати свій навчальний процес в реальному класі так, щоб всім дітям було комфортно.

Новий розклад

В школі наше життя розписано по хвилинах, буквально. Діти затиснуті в тому розкладі з першого класу, і вони вже звикли до цього, з одного боку. З іншого – діти не вчаться планувати. Вони живуть в школі так, як їм сказали. Проте когось це може не влаштовувати.

На карантині діти стали самі менеджерами свого часу. Вони тепер мають самі планувати свою роботу протягом дня: коли вчити математику, коли – літературу, написати ще одну вправу з мови чи краще взяти невеличку перерву.

Ця несподівана гнучкість розкладу дає дітям змогу працювати в зручному для них темпі.

Раптове зменшення навантаження

Протягом навчального року багато дітей зайняті в безлічі гуртків та додаткових занять. Після школи вони біжать до інших шкіл з танців, спорту, мистецтва, до репетиторів. Вони приходять додому пізніше та сідають ще робити домашнє завдання. Звільняються від своєї роботи такі діти часто вже пізно ввечері.

Аж раптом необхідність ходити на купу додаткових занять відпала й учителі побачили, що ці навантажені діти стали вчитися краще.

Дослідження показують, що в учнів з додатковими навантаженнями (особливо, якщо вони відчувають себе зобов’язаними ходити на додаткові заняття) частіше підвищується рівень тривоги.

Тепер, коли карантин закрив позашкільні заклади, ці діти мають змогу видихнути та приділити більше часу навчанню.

Зниження очікувань

Дистанційне навчання, особливо неналагоджене, змусило навчальні заклади та вчителів знизити рівень очікувань від учнів. Вчителі зменшили навантаження, щоб зробити матеріал доступним для дітей.

Такі заходи істотно зменшили тиск на самих учнів. За результатами досліджень Pew Research Center, 61% підлітків відчуває надмірний тиск через необхідність отримувати гарні оцінки та добре вчитися. Для старшокласників цей стрес ще більше, через тиск перед складанням ЗНО.

На карантині ж цей тиск значно послабився. Багато дітей визнали, що їм тепер легше. Учні зазначають, що тепер вони можуть справді вчитися.

Менше балачок

З одного боку, соціальна ізоляція пригнічує людей та підвищує рівень стресу.

Та карантин може стати порятунком для тих, хто був жертвою соціуму. За даними ЮНІСЕФ, 24 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стали жертвами булінгу. Діти відчувають тиск через їхній зовнішній вигляд, соціальний статус, фінансову ситуацію в родині тощо. Діти, що стають жертвами цькувань, зазвичай вчаться гірше за своїх однолітків – стрес та тривога заважають їм.

Проте зараз такий тиск або істотно знизився, або зник зовсім. І зараз саме час, щоб допомогти таким дітям покращити свої результати.

Більше ZzZzZz

Ми не можемо заперечувати той вплив, що здійснює на наші організми здоровий та повноцінний сон. І, здається, карантин став порятунком для сов – тепер можна не вставати дуже рано. Та що там для сов, для всіх – і дітей, і вчителів, і батьків. Саме зараз з’явилася можливість спати ті необхідні 8 годин на день. І це теж відіграє свою роль в покращенні успішності учнів.

Джерело: https://vse.ee/dib

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *