Як спланувати роботу дитсадка на рік – рекомендації МОН

mon.gov.ua

План роботи закладу дошкільної освіти є одним із основних документів, який регламентує його діяльність упродовж навчального року та літнього періоду. У листі департаментам освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій та інститутам післядипломної педагогічної освіти Міністерство освіти і науки України надало рекомендації щодо створення плану роботи дитсадка, його розділів і змісту, аналізу діяльності закладу та процесу постановки завдань на рік.

Кількість розділів плану роботи визначається педагогічною радою закладу дошкільної освіти. З-поміж орієнтовних розділів – аналіз діяльності закладу та визначення річних завдань на майбутній період, діяльність структур колегіального управління та методичного кабінету, адміністративно-господарська й організаційно-педагогічна діяльність, а також внутрішня система оцінювання якості освіти.

Особливу увагу варто приділити створенню комфортного та безпечного освітнього середовища. Заходи, спрямовані на це, мають бути наскрізно висвітлені в усіх розділах плану. Наприклад:

  • створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
  • надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу;
  • реалізація прав дітей з особливими освітніми потребами;
  • забезпечення емоційного добробуту дошкільнят тощо.

Перш ніж створити план на новий навчальний рік, кожному закладу дошкільної освіти варто провести аналіз його діяльності за попередній період. Аналіз має відображати логіку планування і містити, зокрема, інформацію про діяльність методичного кабінету, метеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення, психолого-педагогічні умови, взаємодію з батьками. Цей розділ також включає і моніторинг якості освіти.

Після проведення аналізу варто поставити 3-4 річних завдання, які беруть до уваги програму розвитку закладу на найближчі роки, його актуальні проблеми та пріоритетні напрями діяльності. Кількість річних завдань може варіюватись і залежить від багатьох чинників: викликів конкретного закладу, його досягнень, рівня професійної компетентності педагогів, кількості груп тощо. 

План роботи дитячого садка розробляють за участю педагогів із залученням батьків або осіб, які їх замінюють. Його обговорюють на засіданні педагогічної ради, а затверджує такий план керівник закладу дошкільної освіти.