Засідання Школи молодого фахівця на базі Миколаївського професійного суднобудівного ліцею

14 лютого 2019 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області на базі Миколаївського професійного суднобудівного ліцею було проведене засідання «Школи молодого фахівця» для новопризначених заступників директорів з навчально-виробничої, навчально-методичної роботи та методистів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області. Усіх присутніх привітав директор ліцею, Заслужений працівник освіти України Лисейко О.Й.
У ході роботи обговорено питання щодо необхідності дотримання нормативно-правового забезпечення при організації навчально-методичної роботи в закладах професійної (професійно-технічної) освіти та презентовано орієнтовний перелік документів і матеріалів, що зберігаються у методичному кабінеті (Севостьянова А.В., заступник директора з навчально-методичної роботи ліцею).
Красовська В.Л., методист Новоодеського професійного аграрного ліцею, ознайомила присутніх з етапами роботи над єдиною проблемною темою закладу освіти й особливостями вибору форм методичної роботи за результатами діагностики.
Усі методисти обмінялися досвідом роботи з даної проблеми «Я роблю це так». Методист Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг Мосієнко Т.С. презентувала плани робіт усіх форм методичної роботи, надала рекомендації щодо сучасних підходів до організації методичної роботи у закладі професійної (професійно-технічної) освіти.
Дячковська Л.К., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області, зупинилась на проблемах планування, підготовки та проведення педагогічних рад, надала методичні рекомендації щодо планування системи заходів, спрямованих на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності під час атестації педагогічних працівників, звернула увагу присутніх на дотримання вимог щодо ведення журналів обліку теоретичного навчання.
З метою підкріплення теоретичного підґрунтя практичною складовою для учасників засідання організовано роботу в групах «Підготовка рішення педагогічної ради» та практичну роботу «Єдині вимоги до ведення ділової документації у закладах професійної (професійно-технічної) освіти».
З метою сприяння розвитку творчого потенціалу та креативності педагогів, підвищення їх психологічної культури проведено міні-тренінг «Пізнай себе». Практичний психолог ліцею Русецька Л.О. створила позитивну атмосферу в групі, ознайомила учасників з правилами проведення тренінгу.
Присутні активно співпрацювали при виконанні вправ «Внутрішній промінь», «Сприйняття життя», «Розмова зі зміною позицій, демонстрували креативність мислення, вміння співпрацювати у малих групах при виконанні вправи на зняття стресу «Капітошка».
Учасники засідання опрацювали вимоги до впровадження стандартів професійної (професійно-технічної) освіти на основі компетентнісного підходу та рекомендації щодо розроблення робочих навчальних планів (Шаповалова Н.В., директор НМЦ ПТО у Миколаївській області).
Лагутіна В.В., методист НМЦ ПТО, зосередила увагу присутніх на нормативно-правовому забезпеченні освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти, надала практичні поради щодо складання розкладу занять.
Заступник директора з навчально-виробничої роботи Казанківського професійного аграрного ліцею Тетяна Кваша поділилася «родзинками» власного досвіду роботи на посаді заступника директора з навчально-виробничої роботи; звернула увагу молодих колег на вимоги до ведення журналів теоретичного та виробничого навчання, методику перевірки журналів з урахуванням аналізу виконання навчальних планів і програм з предметів. Новопризначені заступники директорів з навчально-виробничої роботи взяли участь у практикумі щодо розроблення робочого навчального плану та розкладу занять.
З метою реалізації зворотного зв’язку для учасників засідання проведено рефлексію, яка є підставою для оцінювання результативності проведеного заходу та інструментарієм для визначення пріоритетних напрямків діяльності, подальшого планування роботи Школи.
Захід пройшов дуже насичено, плідно у творчій та теплій атмосфері.