Дитина погано пише? Пропонуємо вправи для активізації мозкової діяльності

Упочаткових класах деякі учні опановують навички письма з легкістю, а комусь це дається складніше. Чи замислювались ви над тим, від чого це залежить і, головне, чи можна якось допомогти дітям, які пропускають букви, переставляють їх місцями або недописують слова?


Як зазначають нейропсихологи, за формування навички письма відповідають лобні долі мозку, а за швидкість письма – міжпівшаровий зв’язок. Погане письмо – наслідок недостатньої розвиненості окремих ділянок мозку. Тому для їхнього розвитку звичайна практика переписування текстів буде малоефективна.

Пропонуємо спеціальні завдання, які допоможуть розвинути лобні долі мозку, поліпшити його міжпівшаровий зв’язок у школярів і, як наслідок, усунути проблеми з письмом. 

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ МІЖПІВШАРОВОГО ЗВ’ЯЗКУ МОЗКУ

 «Вухо–ніс»

Принцип виконання: Торкніться правою рукою лівого вуха, а правою – кінчика носа. Після цього плесніть у долоні та поміняйте положення рук – лівою доторкніться правого вуха, а правою – до носа. Повторюйте вправу декілька разів поспіль, намагаючись пришвидшити темп.

Виявляється, це вже й не так легко, як здається на перший погляд. Тож вправа не лише корисна, а й весела!

 «Чоловічок з фігур»

Принцип виконання: Запропонуйте школярам одночасно намалювати обома руками чоловічка, причому однієї рукою малюємо чоловічка з кружечків, а іншою – з прямокутників.

«Струп-тест»

Принцип виконання: Роздайте учням аркуші, на яких написані назви кольорів невідповідними їм кольорами, та запропонуйте швидко назвати колір тексту, а не назву кольору. 

Наш мозок сприймає текст і колір по-різному, задіюючи різні області півкуль. Вправа ж зі струп-тестами стає прекрасним тренуванням для їх комплексного розвитку.

«Дзеркальне малювання»

Принцип виконання: Запропонуйте учням одночасно обома руками написати певну літеру, цифру, слово або обвести по контуру певний симетричний малюнок.

У бібліотеці «Всеосвіти» ви можете безкоштовно завантажити шаблони для малювання обома руками, натиснувши на посилання.

«Ліхтарики»

Принцип виконання: Покладіть руки на стіл. Одна кисть стиснута у кулах, інша – лежить на столі долонею. Одночасно зінюйте їхнє положення (права у кулаці – ліва – долонею, ліва у кулаці – права долонею). Поступово пришвидшуйте темп. 

 «Кулак–ребро–долоня»

Принцип виконання: Покажіть дітям 3 положення руки на столі, які послідовно змінюють одне одне – кулак, долоня ребром, долонею до столу. 

Попросіть учнів повторити вправу спочатку правою рукою, потім лівою, після цього – двома одночасно. 

На першому етапі доцільно робити вправу одночасно з учнями, щоб вони запам’ятали послідовність рухів. Після цього школярі можуть повторити вправу без підказок учителя. Поступово пришвидшуйте темп.

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛОБНИХ ДОЛЕЙ КОРИ ГОЛОВНОГО МОЗКУ

«Навпаки»

Принцип виконання: Плескаємо в долоні. Коли ви плескаєте 1 раз, учні мають плеснути двічі, якщо ви робити 2 плескання, вони – 1. 

Варіанти: топотимо ногами, стукаємо певним предметом (ложкою, олівцем) та інше. Для ускладнення можна комбінувати різні типи рухів.

Для правильного виконання цієї вправи потрібно бути уважним і сконцентрованим. У свою чергу завдяки вправі напрацьовується навичка швидкого переключення між різними видами діяльності, вміння концентруватись, а також покращується динаміка психічних процесів.

«Будь ласка»

Принцип виконання: Учні стають колом. Учитель показує різні жести руками. Діти повинні повторити лише той жест, під час якого промовлено слово «будь ласка». Поступово підвищуйте темп.

«Гулівер і ліліпути»

Принцип виконання: Попередньо підготуйте для учнів роздруківки, в яких написані слова, літери в яких перемішані та відповідно до послідовності у слові мають різний розмір. 

Запропонуйте школярам переписати слова, починаючи з найбільшої чи найменшої літери, і далі за зменшенням або за їхнім зростанням.

«Руки, ноги, голова»

Принцип виконання: Учитель називає частину тіла, а учні мають її показати. Але є одна особливість – потрібно бути надзвичайно уважними, бо щоразу потрібно показати не лише щойно названу частину тіла, а й попередню.

Наприклад, учитель починає вправу і називає очі. Діти нічого не показують. Після цього називає живіт. Учні мають послідовно доторкнутися до очей, а потім живота. Після цього називає коліна, а учні мають спочатку доторкнутися до живота, а лише потім колін і далі.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *