Дивіться посібник для батьків, який допоможе заохоти дітей читати

nus.org.ua

Батьки можуть вільно завантажити електронну версію посібника “Живі письменники. Батькам”, який допоможе заохотити дітей до читання.

Переглянути посібник можна на спеціальній сторінці нашого сайту або ж у документах нижче.

Його розробили ГО “Смарт освіта” та ДУ “Український інститут книги”.

Видання вміщує описи 50-ти дібраних експертами книжок сучасних українських письменників, а також запитання для бесід із дитиною про зміст, ідеї для спільної гри, коментарі психолога. Автори посібника зазначають, що за допомогою цих книжок і рекомендацій можна знайти теми для розмови, роздумів, погратися, трансформувати напругу та стати ближчими з дитиною.

Під описом кожної книжки є теги: тематичні  (пригоди, тварини тощо) і психологічні (наприклад, дорослішання, пошук свого “я”). За ними батьки можуть обрати найактуальніше для їхньої дитини. Два основні блоки — “Про що поговорити” та “Як із цим гратися” – орієнтуватимуть у напрямах роботи.

Окремі книжки мають QR-коди, за якими міститься додаткова інформація (анімаційні відео, ігри) або весь текст у відкритому доступі.

Родинне читання – це не лише прекрасна сімейна традиція, яка залишиться теплим спогадом дитини на все життя, але й потужний внесок, який батьки можуть зробити для її розвитку. Міжнародне дослідження PISA доводить: ті учні, яким батьки багато читали змалечку і під час навчання в початковій школі, досягають кращих результатів у навчанніЩе на успішність позитивно впливає обговорення різних тем, щоденних подій та шкільного життя.

Цей посібник вміщає як чудові тексти для читання з дитиною і читання самою дитиною, так і плани бесід для ще більшого занурення у світ книжок”, — каже очільниця ГО “Смарт освіта” та укладачка посібника Галина Титиш.

Запропоновані книжки стосуються важливих та актуальних тем для дітей 6–10 років. Серед головних критеріїв добору – відзнаки в рейтингах та конкурсах, відсутність у навчальній програмі 1–4 класів. Також це актуальні твори, які видані впродовж останніх шести років та наявні в книгарнях чи бібліотеках.

Рекомендовані книжки розраховані на різний рівень читацької компетентності – як для дітей, котрі тільки починають читати, так і для вправних читачів.

“Проєкт покликаний промотувати читання одразу в кількох напрямах. По-перше, батьки отримають можливість якісно провести час разом із дітьми. По-друге, діти зможуть заглибитись у літературний світ, зрозуміти, скільки цікавого в ньому можна знайти – і теж полюбити читання.

А ще, завдяки порадам експертів, батькам буде простіше розмовляти з дітьми та розвивати в малечі навички аналізу та співпереживання персонажам, – зазначає начальниця відділу промоції читання “Українського інституту книги” Анастасія Євдокимова.

Серйозні теми радять обмірковувати та обговорювати з дитиною, спостерігати за її реакцією, ставити запитання, вислуховувати думку й надавати підтримку. Ігри та творчі завдання до текстів поглиблять сприйняття і сприятимуть розвитку творчого мислення.

Книжки на складні теми (втрата, агресія, дискримінація) мають докладні коментарі психолога про те, на що варто звернути увагу під час читання й обговорення.

“Сучасні діти живуть у цифрову епоху. Їм часто бракує живих контактів, вони бувають самотніми, дуже чутливими, але водночас не до кінця усвідомлюють власні емоції. Читання разом із дорослими стає для них не тільки розвитком навички, а й психотерапією, тренінгом з емпатії, коли твориться спільний емоційний та ціннісний простір, а герої книжок перетворюються на безпечних провідників у стабільний світ.

Дітям цікавіше читати, якщо є з ким обговорювати прочитане. Це одна з форм родинного спілкування”, — коментує дитяча та сімейна психологиня, експертка проєкту Світлана Ройз.

Експертки, які обирали книжки та описували методи роботи з ними:

  • Світлана Ройз — дитяча й сімейна психологиня, авторка семи дитячих і дорослих психологічних книжок, авторка й ведуча вчительських семінарів і тренінгів із вікової психології та профілактики вигорання.
  • Таня Стус — дитяча письменниця, менеджерка культурних проєктів, співзасновниця та керівниця проєкту підтримки дитячого читання “BaraBooka”, дитяча психологиня, авторка програм-інтенсивів із літературної освіти для дітей та підлітків, членкиня робочих груп МОН України з розвантаження та осучаснення навчальних програм, укладачка навчального посібника “Хрестоматія сучасної дитячої літератури” у двох томах (2016), керівниця лабораторії дитячого читання НЦ “Мала академія наук України”.
  • Марія Артеменко — дитяча письменниця, експертка проєкту підтримки дитячого читання “БараБука”, методистка Національного центру “Мала академія наук України”, членкиня журі літературних конкурсів.
  • Іванна Коберник — консультантка з комунікацій, ексрадниця міністра освіти і науки України, співзасновниця ГО “Смарт освіта” та “Батьківський контроль”, членкиня редакційної колегії видання для молодшої школи “Хрестоматія сучасної дитячої літератури” та координаторка цього проєкту з боку МОН, журналістка, телеведуча, сертифікована викладачка і тренерка з антикризового менеджменту, проведення кампаній, комунікацій і зв’язків із громадськістю.
  • Катерина Волик — тренерка “Нової української школи”, педагогиня, методистка методичного кабінету при управлінні освіти Херсонської міської ради, учасниця проєкту “Фінська підтримка реформи української школи”.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *