Триває активне підключення шкіл до системи е-журналів та е-щоденників

Станом на сьогодні, 1 лютого 2021 року, безкоштовними державними електронними журналами та щоденниками користуються 134 заклади загальної середньої освіти України. Наразі триває активне підключення шкіл до системи е-журналів та е-щоденників.

Найбільше шкіл, які вже підключились, у Дніпропетровській (16 закладів), Івано-Франківській, Київській та Сумській (по 8) областях. Ці заклади вже розпочали активну роботу в системі і створили журнали, а не лише зареєструвались. Крім того, станом на сьогодні служба підтримки опрацювала 446 листів і звернень щодо надання доступу до модулів.

“Запуск електронних журналів та щоденників – це перший крок на шляху становлення потужної системи національних електронних сервісів, і не лише для закладів загальної середньої освіти. Запустивши е-журнали та е-щоденники для шкіл, ми одразу отримали звернення від закладів вищої та професійно-технічної освіти, які теж бажають використовувати функціонал державних електронних щоденників та журналів. Наразі даним закладам надаються консультації. Загалом у 2021 році заплановано подальший розвиток і розширення функціональних можливостей електронних журналів та щоденників”, – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Програмний модуль безкоштовних державних електронних журналів та щоденників закладів загальної середньої освіти функціонує у складі програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” (АІКОМ).

Алгоритм підключення шкіл, які не мають систем ведення електронних журналів та щоденників, виглядає наступним чином:

  • заклад надсилає на електронну адресу Інституту освітньої аналітики [email protected] запит щодо підключення з обов’язковим зазначенням наступної інформації:

– регіон (область),

– місто/ОТГ,

– назва закладу освіти із зазначенням його ID в системі ДІСО,

– ЄДРПОУ закладу освіти,

– ПІБ відповідальної особи (адміністратора),

– особиста електронна адреса відповідальної особи (адміністратора),

– телефон відповідальної особи (адміністратора);

  • Інститут освітньої аналітики розглядає відповідний запит і створює в програмному модулі роль адміністратора для даного закладу з відповідними правами доступу;
  • у програмному модулі автоматично генеруються права доступу та надсилається запрошення на вказану електронну адресу відповідальної особи (адміністратора) ЗЗСО;
  • відповідальна особа (адміністратор) ЗЗСО, отримавши права доступу, авторизується в системі й розпочинає роботу згідно з інструкціями, розміщеними на порталі сервісу за посиланням.

Докладно про підключення до шкіл також читайте за цим посиланням

Дані модулі не є загальнообов’язковими, рішення про їх використання ухвалює заклад освіти на добровільній основі. Школи, які використовують інші системи ведення електронних журналів та щоденників, можуть і надалі їх використовувати. Водночас МОН працює над удосконаленням  державної системи е-журналів та е-щоденників, щоб якомога більше закладів освіти підключалися до цього сервісу.

Довідково.

Програмний модуль безкоштовних державних електронних журналів та щоденників закладів загальної середньої освіти функціонує в складі програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” (ПАТ “АІКОМ”).

Його МОН ввело в дослідну експлуатацію у грудні 2020 року в межах реалізації Концепції розвитку електронного урядування в Україні, затвердженої Урядом, із метою дерегуляції та дебюрократизації управління системою освіти, спрощення ведення документообігу в школах.

Для цифровізації процесу управління загальною середньою освітою було модернізовано інформаційно-телекомунікаційну систему “Державна інформаційна системи освіти” (ДІСО), яка стала ПАК “АІКОМ”. Функціональні можливості системи дозволяють вести електронні журнали та щоденники шкіл, що пройшли відповідну апробацію, та є безкоштовними.

У жовтні 2020 року було проведено пілотні випробування функціоналу розроблених електронних журналів та щоденників, стабільності їх роботи під навантаженням. Під час випробувань було ідентифіковано ряд вразливостей, які було усунуто, систематизовано зауваження і пропозиції для подальшого розвитку даного продукту в 2021 році.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *