ЗОШ №31: підсумкова конференція для учасників четвертої хвилі Програми “Демократична школа”

24 червня відбулась підсумкова конференція для учасників четвертої хвилі Програми “Демократична школа”.

Під час загальнодоступного прямого ефіру, взяли участь представники Європейського центру імені Вергеланда, Міністерства освіти і науки України, Посольства Норвегії у Києві, тренери і представники шкіл. Говорили про підсумки роботи усієї Програми протягом минулого сезону, поспілкувались  з Наталею Кідаловою, тренеркою Програми та переможницею Global Teacher Prize Ukraine 2019 на тему “Чому демократична школа краще підготовлена до викликів сучасності?”, обговорили нові онлайн ресурси “Демшколи” і чим вони будуть корисні та цікаві для педагогів, адміністрації закладів освіти, батьків тощо.

Опісля учасники четвертої хвилі та тренери продовжили роботу в рамках регіональних осередків. Зустріч відбувалась у застосунку Zoom, школи поставили своєрідну “Крапку з комою” у своїй участі в програмі “Демократична школа”, щоб у новому навчальному році почати новий етап демократичних змін.

Команда Миколаївської ЗОШ №31 презентувала свій досвід участі в 4 хвилі Програми “Демократична школа”, а саме:

1. Найбільша зміна – Upgrade учнівського самоврядуванння
Упродовж участі в програмі демократична школа учні зрозуміли важливість діяльності кожного в шкільному житті. На це вплинула атмосфера співпраці та відкритості, що створююється в закладі. Сьогодні учнівське самоврядування ініціює, планує, організовує багато заходів. Це різні акції, благодійна діяльність, проєкти, що стосуються дозвілля, екології тощо.

2. ВРАЖЕННЯ ПЕДАГОГІВ

  • Погодили спільні правила життя у школі і уклали «Меморандуму співпраці між усіма учасниками освітнього процесу». Склали правила з урахуванням загальнолюдських цінностей та рівного доступу до всіх послуг.
  • Проводяться психологічні тренінги  для учнів з питань рівного ставлення та рівного доступу до навчально-виховного процесу для всіх учнів, вчителів та інших членів колективу, незважаючи на походження, культурну ідентичність, стиль життя чи переконання.
  • Опанували посібники Ради Європи в урочній та позаурочній діяльності, що дало моживість вчителям інтегрувати будь-який предмет на формування демократичного громадянства та освіти з прав людини
  • Створили на базі закладу Центр правової освіти спільно з ГО «Ти ж юрист», який займатиметься наданням консультацій для учнів, батьків та вчителів з правових питань.
  • Значущою для спільноти 31 школи є налагоджена співпраця з громадськими організаціями та діячами, які власним прикладом доводять, що зміни на краще можливі і надихають на звершення вчителів та учнів.
  • Змінилися форми проведення батьківських зборів.

3. ВРАЖЕННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

    • Демократичні зміни все більш помітні у нашій школі. Створений нами план дій з розвитку демократичного середовища у школі, ми постійно вдосконалювали, змінювали, додавали  щось нове.
    • Ми започаткували новий формат спілкування з лідерами –  «Кава з директором»! Під час зустрічі учні діляться своїми ідеями, які вони хочуть впроваджувати в нашій школі. Такий формат став ще однією доброю традицією на впровадження ідей демократії в нашій школі.
    • Наступним кроком до демократії стали вибори магістра школи. Органи учнівського самоврядування розробили бюлетні та відповідно до процедури голосування провели демократичні вибори. 
    • У  Всеукраїнський день добрих справ шкільне самоврядування вирішило з користю і посмішкою провести найдобріший день та  залучили всю родину МЗОШ 31 до цікавих челенджів.
    • В рамках «Демократичної школи» 6 березня учні МЗОШ №31 організували день самоврядування. Учні 10-11 класів мали змогу відчути себе у ролі вчителів і провести уроки з найулюбленіших предметів. 
    • За пропозиціями шкільного самоврядування, стартувала акція підтримки талановитих і обдарованих учнів нашої школи –  “Долонька щедрості”.

4. ВРАЖЕННЯ БАТЬКІВ

Участь колективу Миколаївської ЗОШ № 31 у IV хвилі Програми «Демократична школа» дозволила змінити формат спілкування та взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу. Завдяки Програмі ми навчилися оцінювати власні успіхи, виявляти проблеми та працювати над перспективами подальшого розвитку.

Батьки нашої школи  активно долучаються до шкільних справ:

  • активно підтримують шкільні проекти у «Громадських бюджетах», є авторами цих проектів.
  • 9 вересня 2019 року разом з учнями та вчителями ухвалили «Меморандум співпраці» ;
  • активно долучаються до благодійних акцій, ярмарок, майстер-класів;
  • маємо можливість обирати шкільні гуртки завдяки онлайн анкетуванню;
  • беремо активну участь у плануванні роботи школи на навчальний рік.

Тож, завдяки Програмі «Демократична школа» ми зрозуміли, що дієва співпраця між усіма учасниками освітнього процесу може бути надзвичайно цікава, корисна та ефективна. 

Докладніше можна ознайомитись з посиланням: https://padlet.com/vitaliutas7/irti2elcr3m85g7x

Проте зарано ставити крапку, адже демократичні зміни – це процес, а не результат, тому спільнота Миколаївської ЗОШ №31 спланувала наступні кроки  демократизації закладу освіти, докладніше можна ознайомитись з посиланням: https://padlet.com/irinamoiseevaks/ismd1e18agbfaycf

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *