МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про ліцей

mon.gov.ua

Сьогодні, в умовах активного впровадження адміністративно-територіальної реформи та розширення повноважень сільських, селищних та міських рад у збільшених районах, надважливим є питання спроможності органів місцевого самоврядування як засновників закладів освіти забезпечувати доступність повної загальної середньої освіти.

Зважаючи на недієвість механізму законодавчих обмежень повноважень органів місцевого самоврядування з питань формування оптимальної та ефективної мережі закладів освіти, Міністерство співпрацює з Комітетом Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій щодо необхідних змін до законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

З урахуванням великого суспільного значення питання законодавчого регулювання доступності повної загальної середньої освіти та з урахуванням законопроєктів, що зареєстровані у Верховній Раді України і пропонують змінити законодавчі підходи до формування мережі ліцеїв, зокрема проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти» (реєстр. № 4629-1 від 09 лютого 2021 р. н. д. С. Колебошин, С. Бабак, Ю. Гришина та інші), Міністерство ініціює повторне проведення громадського обговорення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про ліцей».

Ключовими питаннями, на які просимо звернути увагу, є можливість утворення в складі ліцею структурних підрозділів, що забезпечують здобуття  дошкільної, початкової та базової середньої освіти, а також присвоєння ліцею статусу опорного.

Додатково інформуємо, що відповідно до частини третьої статті 12, частини четвертої статті 22 Закону України «Про освіту» початкову, базову середню і профільну середню освіту можна здобувати в окремих закладах освіти або в структурних підрозділах однієї юридичної особи (закладу освіти).

Заклад освіти може здійснювати освітню діяльність одночасно на різних рівнях освіти та за різними видами освіти, утворювати для цього структурні підрозділи. Крім цього, згідно з частиною п’ятою статті 9 Закону України «Про дошкільну освіту» діти можуть здобувати дошкільну освіту в структурних підрозділах юридичних осіб приватного і публічного права, у тому числі закладів освіти.

Зауваження та пропозиції до проєкту акта у вигляді порівняльної таблиці просимо надсилати до 2 квітня 2021 року на e-mail: [email protected] (Володимир Божинський, керівник експертної групи з питань нормативно-правового забезпечення та децентралізації в освіті директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти).

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *