З досвіду використання інформаційних ресурсів вчителями Миколаївської ЗОШ № 33 під час дистанційного навчання

Дистанційне навчання внесло свої корективи у методи та прийоми навчання. Педагоги закладу освіти постійно підвищують рівень оволодіння інформаційними технологіями для якісного та продуктивного навчання з використанням технологій дистанційного навчання. Проведено методичні заходи, майстер-класи,  організовано он-лайн навчання педагогічних працівників.

При опитуванні педагогів закладу щодо платформ та засобів навчання, які використовуються  ними, переваг та недоліків були отримані наступні дані: 

Вчителі початкової школи для навчання використовували платформу СlassDojo. Перевагами цього ресурсу було відмічено те, що це – зручний і простий інструмент для оцінки роботи класу в режимі реального часу. За допомогою сервісу вчитель може швидко і просто оцінювати класну і домашню роботу. Зручний, яскравий інтерфейс сприяє  зниженню психічного та фізичного навантаження. Перевагою цього сервісу є можливість ставити цілі, збирати статистику і робити групові розсилки, виконувати тести, коментувати вправи, спілкуватися з батьками. Програма містить таймер та рандом, що привчає учнів до тайм-менеджменту  Роботи, відео та матеріали відкриваються легко. Серед недоліків було вказана неможливість виправити помилки в роботах.

Для учнів початкової та середньої школи вчителями активно використовується сервіс LearningApps. Серед переваг цього ресурсу є різноманітність цікавих та інтерактивних  завдань, вільний доступ до ідей, можливість для педагога створити або відредагувати раніше створені завдання. Серед недоліків було вказано те, що не завжди є чітка інструкція для виконання завдань та неможливість оцінити роботу учнів безпосередньо на ресурсі.

Для учнів середньої школи використовується сервіс Google Class, перевагами якого є:

  • доступність як для окремого учня так і для всього класу;
  • легкий доступ, легке використання, багато матеріалів можна приєднати, можливість редагувати текстові та pdf документи;
  • можливість нагадування учням про важливі події,та кінцеві строки виконання завдань; 
  • можливість повідомлення учням про створення нового завдання; 
  • наявність  зворотнього  зв’язку, діти завжди можуть поставити запитання;
  • можливість надати до кожної оцінки.

Серед недоліків було вказано наступне:

  • відсутність організації спільної роботи
  • відсутність можливості створення завдань інтерактивного характеру безпосередньо на платформі
  • не всі види робіт можна оцінити об’єктивно (вірш напам’ять, диктант, переказ)

Популярністю серед вчителів користуються сайти «Всеосвіта» та «На Урок». Матеріали на сайтах є доступними, їх можна легко скачати та використовувати на уроках.

Для ведення уроків у синхронному режимі використовувалися такі ресурси як ZOOM та Google Мeet.

Перевагами цих ресурсів були виділені наступні:

  • Можливість використання для для індивідуальних та групових занять. 
  • Встановлення додатку на комп’ютері ,планшеті,телефоні. 
  • Інтерактивна дошка. 
  • Використання правила піднятої руки. 
  • Можливість запланувати урок чи зробити посилання у певний час.
  • Можливість керувати мікрофоном .

Недоліком цього ресурсу була вказана обмеженість часу у ZOOM.

Для учнів з особливими освітніми потребами педагоги нашого закладу використовували наступні ресурси:

  • com.  Переваги: безкоштовний сервіс; створення відеороликів, бібліотека створених відеороликів 
  • Переваги: безкоштовний сервіс; створення карток, які дозволяють краще запам’ятати інформацію; створення карток для ігор
  • Be Clever. Переваги: безкоштовний сайт, на якому міститься багато дидактичного матеріалу та ігор.