Арифметика вивчає числа, їх відношення і властивості. Число означає певну кількість, величину, за допомогою якої відбувається рахунок. А оскільки необхідність в рахунку виникає вже в найменших дітей, то ми рекомендуємо користуватися картками з раннього віку.Матеріали:
- папір;
- пластилін;
- олівець;
- лінійка;
- канцелярський ніж;
- фломастери.
Хід роботи:
Розріжте формат А4, щоб отримати дві основи для карточок. Для розрізання зручно використовувати макетний ніж та лінійку. На основі накресліть рамочку та розділіть на чотири частини простір всередині. У вузькому віконці (6,5х9,5 см) буде число, у більшому (10х9,5 см) — контур дерева, знизу зліва накреслимо поле для напису, а справа — відображення числа у складі першого десятку (десять клітинок у рамці 10х1 см).
Тепер покажемо на конкретному прикладі, як підготувати картку з завданням. Записуємо сімку числом і буквами, малюємо дерево і десять крапочок знизу в клітинках. Розфарбовуємо фломастерами (олівцями, фарбами тощо), число можна навести пунктиром.
А тепер, власне, завдання: треба взяти пластилін, розім’яти його в пальцях і зробити три дії — викласти сімку по контуру, прилаштувати на яблуню потрібну кількість яблук, а також викласти в клітинках ряд із потрібної кількості кульок.
Таким чином, дитині простіше запам’ятати зображення та якості чисел, їх практичну роль у рахунку. А у випадку зі складом першого десятку одразу зрозуміло, як виглядає число по відношенню до десяти.
У проекті ми наглядно розібрали непарні числа, а ви з малюком можете вивчати у форматі гри будь-який матеріал.