Міністерством освіти і науки розроблений Порядок проведення моніторингу якості освіти. Проект документа оприлюднений для громадського обговорення. Порядок визначає механізм підготовки та проведення моніторингу якості дошкільної, загальної середньої, професійної, вищої освіти та освіти дорослих. Планується, що моніторинг може проводитись з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти або інших суб’єктах освітньої діяльності. Моніторинг може проводитись в закладах освіти незалежно від їх підпорядкування, типу й форми власності. Передбачається, що моніторинг може бути внутрішнім і зовнішнім. Внутрішній моніторинг проводиться на локальному рівні. Зовнішній моніторинг проводиться на локальному, регіональному, загальнодержавному або міжнародному рівні.
Моніторинг міжнародного рівня проводиться шляхом участі в міжнародних дослідженнях – Міжнародному порівняльному дослідженні якості природничо-математичної освіти (TIMSS), Міжнародному дослідженні якості освіти (PISA), Міжнародному дослідженні читацької грамотності (PIRLS) тощо.
У Міністерстві освіти зазначають, що реалізація проекту документа сприятиме забезпеченню якості проведення моніторингових досліджень в Україні, розширенню кола суб’єктів моніторингу, розмежуванню повноважень між органами влади, державними установами, представниками громадськості у сфері координації його здійснення.
У проекті документа також визначені форми та методи проведення моніторингових досліджень, а також особливості процедури підготовки та проведення моніторингу якості освіти.
Громадське обговорення проекту документа триватиме до 25 червня. Зауваження та пропозиції можна надсилати на e-mail: [email protected].