Здоров’язбережувальна компетентність – небхідна умова всебічного розвитку школяра

Виконання режиму дня – важлива умова збереження здоров’я.

1. Значення режиму дня у житті людини.
Здоров’я – один з основних чинників щастя, радості та повноцінного життя людини.
Одним з основних завдань сучасної школи є збереження здоров’я дітей, розвиток навичок та вмінь, що сприятимуть соціальній реалізації учнів, сприятимуть адаптації в соціумі

На необхідність дотримання режиму дня вказують психологи, лікарі, підкреслюючи, що це важливий засіб збереження нормальної працездатності учня. Зберегти здоров’я дітей допоможе здоровий спосіб життя, який, безперечно, повинен формуватись в сім’ї. Звичайно дотримуватися його не просто через те, що це пов`язано з соціально-економічною та екологічно скрутою у нашій державі. Але ж, погодьтеся, здоров’я дітей – найголовніша цінність  за будь-яких умов життя.
Які ж чинники впливають на погіршення нашого здоров’я?
(Схема 1)
Актуальність проблеми
За даними МОЗУ 
  90%  підлітків – мають відхилення у    загальному  стані здоров’я.
З них 20% підлітків – мають по два
і більше захворюваннь.

2.Характеристика основних режимних моментів та педагогічні вимоги до них
З чого ж потрібно починати?
Звичайно, з раціонального режиму дня. Відкоригуйте його для вашої дитини. Основні рекомендації гігієністів, психологів і педагогів повинні бути виконані.
       Ми пропонуємо будувати раціональний режим дня на основі природних біологічних ритмів. Вчені прийшли до висновку, що хвороби виникають здебільшого за умов дизгармонії між людиною та природою. Людина є частиною природи і мусить підкорятися її законам.
       Науковими дослідженнями доведено, що за біоритмологічними типами всі люди поділяються:  на „жайворонків” – 41% (більша працездатність цих людей у першій половині дня); „сови” – 29% (працездатність увечері і навіть вночі); „голуби” – 30% (в них гарний рівень працездатності протягом усього дня). По своїй суті всі люди „жайворонки” або „голуби”. Саме „голуби” є домінуючими в усій дитячій популяції.

Основні  компоненти, які складають раціональний режим дня

7.00
Підйом
Чому саму у цей час? Виявлено, якщо прокинутись разом з природою, то відчуття бадьорості буде присутнім весь день. Вітайтесь зі всіма рідними.
7.05
Ранкова гімнастика
У дітей слабо розвинені м’язи спини та шиї, тому їм просто важко утримувати голову. Треба робити вправи на зміцнення цих м’язів. Під час ранкової гімнастики активізуються клітини головного мозку завдяки притоку крові, збагаченої киснем; у результаті підвиується рівень розумової працездатності.
7.15
Ранковий туалет
Обов’язково чистити зуби та вмиватися прохолодною водою. Гарна звичка приймати душ, спочатку теплий, потім прохолодний. Ця процедура посилить кровопостачання, збадьорить, викличе апетит.
7.00-9.00
Сніданок
Найвища працездатність органів травлення з 7.00 до 15.00 годин. Найнижчий рівень – з 19.00 до 3.00 години ночі.
Ситний сніданок  з 7.00 до 9.00 дуже корисний для організму, тому що в цей час найвища активність шлунку. Їжу, спожиту у період біоритмологічної активності шлунка, найкраще буде перетравлено.
10.00-11.00
Другий сніданок
З 9.00 до 11.00 години активно працює підшлункова залоза, яка регулює рівень цукру в крові, і якщо не вгамувати голод, то знижується розумова працездатність. Після такого підкріплення діти будуть жвавими, бадьорими, їх розумове сприйняття значно поліпшиться.
12.00-13.00
Обід
Обідати бажано з 12.00 до 13.00. Це час максимального об’єму приймання їжі – до 40% добового раціону, тому що 13.00 до 15.00 години – час найвищої працездатності тонкого кишечника, активізації процесів травлення.
13.00 -13.30
Активний відпочинок
Післяя обіду дітям необхідний відпочинок на свіжому повітрі, рухліві ігри та розваги.
Активно відпочивши, дитина знову готова до навчання. Аристотель казав: “Мысль становится живее, если тело разогрето прогулкой”
13.30-17.30
Самопідготовка
Час активної розумової діяльності. Треба виконувати домашні завдання, читати, малювати. ліпити, займатися улюбленими справами, відвідувати гуртки та секції.
18.00-19.00
Вечеря
Запам’ятайте, що приймати їжу після 19.00 години небажано. Вечеря повиння бути легкою, тобто каші, овочі, молочнокислі продукти. Потрібно їсти якомога менше, оскільки в цей час органи травлення знаходяться в пригніченому стані, а за відсутності у вечірні години спеціальних ферментів, їжа не перетравлюється до ранку, а розкладається,  протухає під впливом численних мікроорганізмів і викликає отруєння всього організму. Пізнє вживання їжі порушує усі внутрішні біоритми.
20.00-21.00
Вечірній туалет
о 20.00 – підготовка до наступного дня (зібрати портфель, підготувати форму)
Провітрити кімнату. Якщо в кімнаті прохолодно, дитина швидко засинає і сон її глибокий. В спальні не можна встановлювати комп’ютири, вмикати на ніч пристрої для підзарядки. Якщо частота електроприладів збігається з частотою коливань внутрішніх органів людини, можуть початися негаразди зі здоров’ям – головний біль, ускладнене дихання.
21.00
Час сну
Саме в цей час природа заспокоюється, що позитивно впливає на процеси засинання і дозволяє ритмам тіла сповільнюватись природним чином.
Вночі активніше протікають процеси росту, а слюнні та імункові залози припиняють свою роботу

В спальній кімнаті де спочиває дитина не можна встановлювати комп’ютер, вмикати на ніч  пристрої для підзарядки батарейок. Дитина не повинна спати головою в куток, оскільки саме в кутках кімнати найсильніше концентрується електромагнітне випромінювання.
Під час сну важливе значення має правильне положення тіла. Висота подушки впливає на формування прикусу дитини. Подушка має бути не дуже високою і не дуже низькою.
Важливо дотримуватися вікових нормативів сну. Для дітей 7-10 років він відповідає 10-11 годинам нічного сну.

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *