Ганна Новосад відповіла на всі запитання стосовно шкільної освіти в Україні.
Нещодавно ухвалений закон про «Повну загальну освіту» передбачає більше можливостей і для учнів і вчителів. Міністерка освіти та науки Ганна #Новосад під час інтерв`ю «Українська правда. Життя» розповіла, які зміни чекають на учнів, як будуть враховуватися позашкільні заняття, та як працюватимуть індивідуальні та групові консультації.
Які основні зміни несе закон “Про повну загальну середню освіту”?
Ганна Новосад повідомляє, що один з ключових моментів у законі є державні гарантії рівного доступу до якісної освіти, яка має бути територіально наближеною, інклюзивною та з позаконкурсним зарахуванням до початкової школи. Інша важлива річ, яка закріплюється законом — це можливість індивідуальної освітньої траєкторії (ІОТ) учнів, зокрема тих, які мають особливі освітні потреби.
Як будуть зараховані позашкільні предмети в школах?
Пані міністерка додала, що закон передбачає індивідуальну освітню траєкторію учня, тобто вони можуть формувати власний навчальний план за згодою педагогічної ради, зокрема перезараховувати окремі позашкільні активності, які вони відвідують — пояснила міністерка.
Одним з інструментів безперечно має бути апеляція, тобто Ганна Новосад зазначила, що в учнів з`явиться можливість звернутися до освітнього омбудсмена чи до Держслужби якості освіти та інституцій, які покликані забезпечувати якість освіти.
Індивідуальна освітня траєкторія буде можливістю для всіх учнів та учениць, які навчаються у школі, незалежно від того, є в них особливі освітні потреби чи немає. Це зможуть робити усі. Безперечно, здійснюватиметься це по-різному. Дітям з особливими освітніми потребами буде потрібен певний медичний супровід, корекційна допомога, що, безперечно, має бути частиною індивідуальної освітньої траєкторії, зазначила Ганна Новосад.
За словами міністерки, в Україні насправді велика проблема з математикою (за результатами дослідження PISA, 36% 15-річних учнів не досягли базового рівня математичної грамотності), були проведені бесіди з вчителями, на яких з`ясувалось, що дітям просто не вистачає часу, щоб засвоїти весь матеріал, який зараз є в програмі.
В Міністерстві додали цю норму для тих учнів, які мають досягнення з певних предметів на рівні нижче середнього.
Тут потрібно дуже покладатися на школу, на її розуміння, що саме потрібно її учням, тому що всі випадки дуже різні. Ми не можемо розрахувати всі можливі варіанти. Комусь потрібно вивчити одну окрему тему, а якійсь групі учнів треба допомога з чимось іншим. Ми маємо дати можливість шкільній спільноті визначати, як наповнювати змістом ці індивідуальні додаткові години
Механізм новий, його потрібно запроваджувати обережно. Всі моделі, які обере Міністерство щодо організації консультацій, окремо буде проведений через громадське обговорення та обговорення з вчителями та батьками, підсумувала Ганна Новосад.
Джерело: https://vse.ee/cey