Нова українська школа повинна бути дитиноцентрованою й комфортною для навчання. Проте в умовах карантину ці засади дещо похитнулися. Наприклад, що робити, коли дитина спить до обіду, потім відпочиває і згадує про навчання о 20-ій, коли батьки повернулися з роботи? Звісно, учитель має розуміти, що некомфортно учням під час карантину прокидатися вранці, і тішитися, що дитина захотіла виконати завдання, бо могла ж і не захотіти…
Після невдалого першого дня дистанційної роботи (власне, для учнів він був вдалим; а вчительці ще о 23-їй доводилося відповідати на повідомлення дітей, щоб навчання було комфортним…) дослухалася до порад досвідчених колег бути більш вимогливою щодо часу. Справді, занадто велика демократія – основа безладу. Робота ж за планом дає результати. Дякую батькам своїх учнів за підтримку й розуміння.
Начитавшись порад, як найкраще організувати дистанційне навчання, я для себе вибрала найбільш оптимальні. Вони виявилися ефективними, тому ділюся з колегами, можливо, комусь також допоможуть.
Отже, що я зробила?
1. Створила папку «Карантин», яку розбила на класи (у мене це 5, 8, 10 та 11).
2. Для кожного класу завела електронний журнал (це стимулює більш серйозно ставитися до навчання). Учні бачать свої бали (не оцінки).
3. Розробила систему оцінювання. Кожен матиме можливість протягом карантину заробити 300 – 400 балів (залежно від класу). Якщо «назбирав» 200 балів, звільняєшся від підсумкової роботи (див. правила).
4. Вибрала конкретні платформи: спілкування в групах у вайбері, робота – на «Прометеусі» (10 – 11 класи); «Мій клас» (5 і 8 класи). До речі, платформа «Мій клас» платна, не всі зареєструвалися – завдання на ній зробила за бажанням.
5. Кожен клас отримує на урок чітку інструкцію, у якій розписано за сторінками, що конкретно вивчити з підручника, зошита-конструктора чи карток, законспектувати, створити; посилання на відповідні відеоуроки в інтернеті тощо.
6. Також кожен клас отримує відеопояснення вчителя (хто краще знає характер і слабкості наших дітей за нас?). Створення відео забирає багато часу. Роботу можна спростити, якщо записувати тільки екран комп’ютера: зручно, бо ти можеш пояснювати тему, демонструвати зразки роботи на екрані.
7. Найважливіше – правила роботи. Вони діють. Принаймні вчора о 23.00 учні не писали.
Правила роботи під час карантину
1. Карантин – не канікули. Це навчальний робочий режим, але віддалено. Тому завдання потрібно виконувати обов’язково, а не за бажанням.
2. Задання надсилатиму в групу у вайбері залежно від вашого розкладу (розклад ви знаєте). До кожного завдання отримаєте чітку інструкцію, як працювати і як робити звіт.
3. Ви повинні ознайомитися із поясненням нової теми та завданням до неї під час вашого уроку. Звісно, є варіант, наприклад, проспати й переглянути завдання пізніше, але запитувати, уточнювати можна тільки під час вашого уроку.
4. Одинадцятикласники можуть звертатися із запитаннями з 8.00 до 20.00 (пільги у зв’язку зі ЗНО.
5. Виконувати завдання та надсилати його можна протягом доби.
6. Не всі завдання можливо перевірити дистанційно (наприклад, вірш напам’ять). Такі завдання перевірятиму в школі.
7. За кожне завдання можна заробити певну кількість балів (щоразу повідомлятиму, скільки балів «коштує» конкретне завдання). Після карантину нас чекає підсумок та узагальнення вивченого (за темами, які вчили протягом року) – підготовка до іспиту. Учні, які наберуть протягом карантину мінімум 200 балів, від підсумкової роботи звільняються.
8. Завдання можна виконувати протягом доби. Якщо ви не встигли в цю добу – нічого страшного, просто отримаєте менше балів. Вашу заборгованість я не зможу опрацювати технічно, оскільки працюю дистанційно майже зі ста учнями, маю виділити час на кожного.
9. Як фіксуватиму ваші бали? Дуже просто: записую в електронний журнал. Усі бали сумуються й переводяться в справжню оцінку за шкалою (з нею ви будете також ознайомлені). Оцінки за роботу на карантині отримають усі – від 1 до 12 балів.
P.S. Усіх вас дуже-дуже люблю. Але я вчителька й повинна допомагати навчатися всім учням, а не окремим. Також мені потрібен час, щоб підготувати завдання для кожного класу. А ще вчитель – це професія, як і будь-яка професія, вона має визначені години, тобто в мене є і робочий час, і особистий. Дякую за розуміння.
Автор: Олеся Калинич, учитель, Хустська гімназія-інтернат.