Дитина пізнає світ, отримуючи певні знання і навички, а завдання батьків і педагогів — зробити цей процес цікавим і змістовним. Успішність дитини багато в чому залежить від рівня підготовки до навчання в школі. Вміння рахувати, писати цифри, самостійно складати речення та розповіді, розвинуті навички просторового орієнтування, слухового сприймання, читання, порівняння, послідовного рахунку є важливим етапом цієї підготовки.
Наприклад, дитина має вміти писати цифри від 0 до 9, розуміти їх значення, рахувати. Але запам’ятати цифри дитині зовсім не просто, оскільки цифри для неї – це щось абстрактне, не здатне викликати емоції, тому процес навчання має, в першу чергу, зацікавити дитину!
Провідний український інтернет-проект «Розвиток дитини» пропонує батькам та вихователям план підготовки із спеціально підібраними завданнями, які допоможуть дитині в цікавій і невимушеній формі підготуватися до школи.
Ця програма інтелектуального розвитку дитини допоможе вашій дитині в ігровій формі ознайомлюватись з навколишнім світом, розвивати логіко-математичну, комунікативну, емоційну компетентність, сприятиме розвитку уваги, пам’яті, самостійності і посидючості. Завдання підібрані таким чином, щоб відбувалось чергування різних видів діяльності – усних, практичних, творчих. Головне, не поспішати відповідати за дитину, а надати їй час для роздумів та обмірковувань.
Програма розроблена на 54 дні (9 тижнів). Кожен тиждень триває 6 днів і завершується улюбленим завданням для дітей – розмальовкою вихідного від навчання дня! Розпочати її виконання ви можете у будь який зручний для вас час, починаючи з першого дня першого тижня. Не перевантажуйте дитину, виконання завдань розраховано на 15-20 хвилин у день. Якщо дитина проявляє ознаки втоми, необхідно змінити вид діяльності, зробити перерву, а потім знову повернутися до роботи.
ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ
1 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Скопіюй фігури на 6 точок |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Рахуємо склади у назвах малюнків | |
Розвиток логічного мислення | Знайди пару (розвиваємо логіку) | |
Підготовка руки дитини до письма | Вивчаємо симетрію | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Веселі кубики |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Кошик з одягом: будуємо словосполучення | |
Розвиток логічного мислення | Тренуємо логіку: «Житла тварин» | |
Підготовка руки дитини до письма | Графомоторні навички: тварини | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Неохайні посіпаки: рахуємо банани |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Знайди літери (український алфавіт) | |
Розвиток логічного мислення | Виріж і наклей: мислимо логічно | |
Підготовка руки дитини до письма | Графомоторні навички: овочі | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Круг, коло, куля: вчимося розрізняти фігури |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Стежка з голосними звуками | |
Розвиток логічного мислення | Геометричні приклади: розвиваємо уяву | |
Підготовка руки дитини до письма | Розвиваємо моторику та координацію | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Яскраві бантики: ліворуч чи праворуч? |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Вивчаємо букви й голосні звуки (українська мова) | |
Розвиток логічного мислення | Тварини: хто куди дивиться? Визначаємо напрямок | |
Підготовка руки дитини до письма | Хвиляста лінія: розвиваємо моторику та координацію | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Знайди літери (український алфавіт) |
2 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Учимось рахувати до десяти: розмальовка |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | «Будиночки» складів: поділ слова на склади | |
Розвиток логічного мислення | Ходимо стежками для їжачка, розвиваємо допитливість | |
Підготовка руки дитини до письма | Графомоторні навички: квіти | |
День 2 | Формування математичних уявлень | LEGO-челендж: виконуємо завдання |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Одягаємося відповідно до погоди | |
Розвиток логічного мислення | Тренуємо логіку: «Дороги й транспорт» | |
Підготовка руки дитини до письма | Заповнюємо контури візерунками | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Вимірюємо шлях до водопою |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Уявляємо й малюємо погоду | |
Розвиток логічного мислення | Знайди схожі предмети | |
Підготовка руки дитини до письма | Домальовуємо силуети | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Веселі гусенички – учимось рахувати до 10-ти |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Вивчаємо голосні та приголосні звуки по малюнках | |
Розвиток логічного мислення | Збираємо предмети в лабіринтах | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмальовка «Перші літери» | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Домальовуємо й розмальовуємо повітряні кульки |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Літерні браслети: літери A, Б, В, Г (українська мова) | |
Розвиток логічного мислення | Різнокольорові вікна: тренуємо пам’ять і увагу | |
Підготовка руки дитини до письма | З’єднуємо половинки фруктів та ягід | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Розмальовка «Горобина» |
3 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Вивчаємо об’ємні фігури: куб |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Малюнковий код | |
Розвиток логічного мислення | Вибираємо об’ємну фігуру правильної форми | |
Підготовка руки дитини до письма | Розглядаємо все навколо – вивчаємо кольори | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Рахуємо яблука й тренуємо увагу |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Потяг зі словами: поділ слова на склади | |
Розвиток логічного мислення | Розподіляємо малюнки за категоріями | |
Підготовка руки дитини до письма | Аналізуємо свої емоції | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Навчальна розмальовка «У пошуках цифр» |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Вивчаємо чотири частини доби (хлопчик) | |
Розвиток логічного мислення | Який малюнок наступний | |
Підготовка руки дитини до письма | Дізнаємося, звідки беруться кольори | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Рахуємо геометричні фігури |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Шукаємо назви малюнків на літеру «А» | |
Розвиток логічного мислення | Розповідь у картинках: тренуємо логіку | |
Підготовка руки дитини до письма | Вивчаємо різні погодні явища | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Пишемо цифри та тренуємо дрібну моторику |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Рахуємо склади й вчимося читати | |
Розвиток логічного мислення | Сортуємо на «холодне» і «гаряче» | |
Підготовка руки дитини до письма | Малюємо за українським алфавітом | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Малюємо листочки-пташки, розвиваємо фантазію |
4 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Числа по порядку: послідовний рахунок від 1 до 10 |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Тварини. Хто де розташований? | |
Розвиток логічного мислення | Розвиваємо просторову уяву: звірі в рукавичці | |
Підготовка руки дитини до письма | Малювання фігури «трикутник» | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Квадрат або трикутник |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Вивчаємо п’ять органів чуття | |
Розвиток логічного мислення | З яких фігур можна скласти куб? | |
Підготовка руки дитини до письма | Малюємо фігури, не відриваючи руки | |
День 3 | Формування математичних уявлень | У кого більше (рахунок до 7) |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Знайди та розмалюй (єнот, їжак, кіт) | |
Розвиток логічного мислення | Головоломка «Ремонтуємо годинники» | |
Підготовка руки дитини до письма | «Великодній розпис»: тренуємо моторику | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Складаємо печиво та вчимося рахувати до 10-ти |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Спостереження на прогулянці: розвиваємо уважність | |
Розвиток логічного мислення | Шлях із фігур: коло, трикутник | |
Підготовка руки дитини до письма | Чіткі кроки: пройди лабіринт за планом | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Наочно вивчаємо цифри та числа: «п’ять» |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Учимось писати слова за пунктиром | |
Розвиток логічного мислення | Поверни рибку: розвиваємо просторову уяву | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмалюй за інструкцією (метелики та кульки) | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Розмальовка «12 місяців» (оберіть поточний місяць) |
5 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | «Знайди цифру 8»: тренуємо навички рахунку |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Розпізнаємо українські літери на слух | |
Розвиток логічного мислення | Звір, птиця, небилиця: хто живе в лісі? | |
Підготовка руки дитини до письма | Розвиваємо графомоторні навички | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Скільки сторін у фігури? |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Алфавітна головоломка «Розгадай назву тварини» | |
Розвиток логічного мислення | Домальовки: розвиваємо увагу | |
Підготовка руки дитини до письма | Заповнюємо контури візерунками | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Геометричні фігури: вивчаємо овал |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Збери слово «миша»: легкий рівень | |
Розвиток логічного мислення | Шукаємо відповіді в малюнках | |
Підготовка руки дитини до письма | Розвиваємо графомоторні навички №4 | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Учимось рахувати: барвисте намисто |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Чим корисні тварини: міркуємо й малюємо | |
Розвиток логічного мислення | Кумедні картинки: аналізуємо помилки | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмалюй тварин за кольорами | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Цікава математика: порахуй і домалюй |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Професії: хто чим займається? | |
Розвиток логічного мислення | Домалюй відсутні частини малюнка | |
Підготовка руки дитини до письма | Проходимо лабіринт: рух по прямих лініях | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Розмальовка «Папуга» |
6 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Рахунок до 10: скільки малюнків |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Малюємо почуте | |
Розвиток логічного мислення | Веселе сортування: вода і суша | |
Підготовка руки дитини до письма | Кумедні шнурки: знайди пару | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Знайди однакові відповіді: додавання в межах 10 |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Кошик літер: вивчаємо українську абетку | |
Розвиток логічного мислення | Їстівне, неїстівне. Аналізуємо об’єкти навколишнього світу | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмальовуємо й вчимося вибирати одяг | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Вчимось уважно рахувати |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Неправильні букви: вчимося читати та писати | |
Розвиток логічного мислення | Плутанина: визначаємо, що може відбуватися насправді | |
Підготовка руки дитини до письма | Віднови малюнки: наклей зображення диких тварин | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Написання цифри «8» |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Правильні літери (українська абетка) | |
Розвиток логічного мислення | Випадкове малювання: робот | |
Підготовка руки дитини до письма | Розвиваюча розмальовка «Тягни-штовхай» | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Вивчаємо цифру «9» |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Сприймаємо світ влітку: 5 органів чуття | |
Розвиток логічного мислення | Розглядаємо тварин: де чия тінь? | |
Підготовка руки дитини до письма | Домалюй тварин: розвиваємо уважність | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Малюємо двома руками |
7 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Учимось рахувати, групуючи малюнки по 2 |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Склади літеру «А» (українська абетка) | |
Розвиток логічного мислення | Шукаємо фігури та розвиваємо увагу | |
Підготовка руки дитини до письма | Геометрія довкола нас: ромб | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Сонечка: учимось рахувати до десяти |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Вивчаємо літери за формами: «А», «Б», «В» | |
Розвиток логічного мислення | Розвиток логіки й уваги: спортивна плутанина | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмальовка «Цікаві фігури» | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Визначаємо кількість: рахуємо тістечка |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Рахуємо й малюємо смайлики з різними емоціями | |
Розвиток логічного мислення | Тренуємось уважно розмальовувати | |
Підготовка руки дитини до письма | Африканське сафарі: розмальовуємо та вивчаємо тварин | |
День 4 | Формування математичних уявлень | «Геометрія в малюнках» |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Вивчаємо сигнали світлофора | |
Розвиток логічного мислення | Визначаємо форми предметів, малюємо фігури | |
Підготовка руки дитини до письма | Малювання по крапках: верблюд | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Рахуємо правильно: рахунок в межах 10 |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Визначаємо корисні продукти для здорових зубок | |
Розвиток логічного мислення | Шукаємо предмет без пари: пряники | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмальовуємо приховані зображення: кіт на підвіконні | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Кольорові пори року |
8 ТИЖДЕНЬ
9 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Малюємо й учимося ділити правильно |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Розвиваємо увагу: шукаємо предмети літнього одягу | |
Розвиток логічного мислення | Судоку в малюнках: розвиваємо логіку | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмальовуємо за числом «десять» | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Рахуємо плоскі фігури: ромб, трапеція, овал |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Антоніми в малюнках: вузький/широкий | |
Розвиток логічного мислення | Половинка до половинки | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмальовуємо й вивчаємо геометричні форми | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Лабіринт: рахуємо та вчимо число 10 |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Намалюй слова: вчимося розгадувати анаграми | |
Розвиток логічного мислення | Замок будівельника: відсутня деталь | |
Підготовка руки дитини до письма | Розвиваємо увагу, розмальовуючи кола | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Від числа до числа: порівняння в межах 10 |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Важливі контакти екстрених служб | |
Розвиток логічного мислення | На якій цифрі клубочок ниток? | |
Підготовка руки дитини до письма | «Повтори візерунок»: тренуємо моторику | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Арифметичні перегони: додавання й віднімання |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Відгадай та намалюй: природні явища | |
Розвиток логічного мислення | З таблиці в таблицю: тренуємо увагу | |
Підготовка руки дитини до письма | Відтворюємо українські літери С, Т, У | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Розмальовка «Троянда» |