Про досягнення і плани на 2021 рік у сфері дошкілля

Виконані завдання в галузі дошкільної освіти у 2020 році відповідно до пріоритетів діяльності МОН, а також цілі на 2021 рік. Про це розповів Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет під час засідання Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій  сьогодні, 3 лютого 2021 року.«Якісна та доступна дошкільна освіта – один з основних пріоритетів діяльності МОН. Ми працюємо над підвищенням якості освітнього процесу в дитячих садках: оновлено Базовий компонент дошкільної освіти (державний стандарт), у 2021 році ми плануємо внести на розгляд Уряду нову редакцію Закону України «Про дошкільну освіту» та сприяти створенню безбар’єрного середовища в закладах дошкільної освіти», – зазначив Сергій Шкарлет.

Для забезпечення доступності дітей до дошкільної освіти триває робота з розширення мережі дитсадків. У 2020 році вдалося створити понад 13 тисяч нових місць для дошкільнят, відкрито 24 новобудови.  

Міністр освіти і науки України під час засідання Комітету презентував завдання, що виконані протягом 2020 року: 

  • створено понад 13 тисяч додаткових місць у закладах дошкільної освіти;
  • лібералізовано вимоги до відкриття та функціонування приватних закладів дошкільної освіти;
  • надається постійна підтримка дітям з особливими освітніми потребами в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти;
  • розроблено та затверджено у новій редакції Базовий компонент дошкільної освіти, що є освітнім стандартом;
  • розроблено проєкти Концепції розвитку дошкільної освіти, нової редакції Закону України «Про дошкільну освіту» та Положення про  заклад дошкільної освіти;
  • затверджено Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах дошкільної освіти. 

Базовий компонент дошкільної освіти, що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, було схвалено Колегією МОН у грудні 2020 року та затверджено наказом МОН 12 січня 2021 року. Нова редакція документа дозволить продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між закладами дошкільної та загальної середньої освіти. 

Державний стандарт дошкільної освіти – це взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти,  її змістом, формуванням досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечують освітній результат (компетентності), а також умови, за яких ці результати можуть бути досягнуті. В основу покладено ідею солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти за розвиток і виховання дитини.

Сергій Шкарлет також повідомив і про завдання, над якими Міністерство працюватиме у 2021 році:

  1. створення 7 тис.  нових місць для здобуття дошкільної освіти в закладах освіти, зокрема в новозбудованих та реконструйованих будівлях;
  2. внесення на розгляд Верховної Ради України нової редакції Закону України «Про дошкільну освіту» – це допоможе розширити доступ до якісної дошкільної освіти, в тому числі дітей з ООП, та запровадити альтернативну модель фінансування дошкільної освіти; 
  3. схвалення Концепції розвитку дошкільної освіти, яка дасть змогу сформувати нові підходи до забезпечення якісної дошкільної освіти та її розвитку; 
  4. розроблення професійного стандарту вихователя, керівника закладу дошкільної освіти;
  5. проведення оцінювання якості освітнього процесу в дитячих садках за методикою ECERS-3; 
  6. створення безбар’єрного середовища в закладах дошкільної освіти. 

Зокрема, моніторингове дослідження якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3 мало розпочатись ще у 2020 році. За сприятливої епідемічної ситуації Міністерство освіти і науки планує провести його протягом 2021 року. Таке дослідження – невід’ємний крок до вивчення стану якості дошкільної освіти відповідно до міжнародних стандартів.  Отримані результати дадуть можливість спрогнозувати шляхи вдосконалення та перспективи розвитку системи дошкільної освіти в Україні.

.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *