Кабмін затвердив нові положення про спеціальну школу та навчально-реабілітаційний центр.
Про це написав народний депутат Павло Сушко на своїй фб-сторінці.
Головні зміни:
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в спеціальних школах зможуть отримувати діти, які навчаються в інших закладах чи не навчаються взагалі. Також передбачена можливість консультаційної допомоги батькам цих дітей та звичайним школам і садочкам, у яких навчаються діти з ООП.
Учні з порушеннями інтелектуального розвитку можуть здобувати профільну середню освіту в спецшколі. Для цього в закладі, за наявності відповідної навчально-матеріальної бази, можуть створювати 12 і 13 класи.
Спеціальна школа може мати у своєму складі філії та пансіон як структурні підрозділи. Школи зможуть надавати реабілітаційні послуги на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності, у тому числі ліцензії на провадження з медичної практики.
У класах для учнів з помірними порушеннями інтелектуального розвитку, із розладами аутичного спектра і в початкових класах для дітей зі сліпотою та глухотою будуть працювати асистент учителя та асистент вихователя групи подовженого дня. Учні зможуть задовольняти соціальні потреби завдяки роботі асистента учня (вихователя) – соціального робітника або батьків.
Закріплено, що спеціальна школа є закладом загальної середньої освіти, а не інституційним закладом і підпорядковується Міністерству освіти і науки.
У спеціальній школі можуть проводити:
- масаж;
- апаратну фізіотерапію;
- надавати послуги з ранньої реабілітації для дітей з інвалідністю дошкільного віку;
- заняття з лікувальної фізкультури;
- фізичної терапії;
- ритміки;
- соціально-побутового орієнтування;
- орієнтування в просторі.
Навчально-реабілітаційні центри тепер мають право:
- проводити для педпрацівників закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, батьків (інших законних представників) семінари, тренінги, стажування, заходи з підвищення професійної майстерності тощо;
- створювати можливості для проходження практики здобувачами фахової передвищої та вищої освіти відповідних спеціальностей;
- забезпечувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами, які не мають складних порушень розвитку, через створення окремих класів.
Докладніше читайте в постанові уряду та нових положеннях: