Заклади професійної освіти матимуть можливість активніше розвивати дуальну форму освіти. Відповідне Положення про дуальну форму здобуття професійної освіти набуло чинності 6 березня.
Планується, що до 70% навчального часу студенти зможуть приділяти практичній підготовці на підприємствах, в установах чи організаціях.
За словами першого заступника міністра освіти і науки Петра Коржевського, застосовувати елементи дуальної освіти у закладах професійної освіти почали ще у 2015 році.
«Тоді в Україні стартував пілотний проект, під час якого учні почали поєднувати навчання у закладах із навчанням на виробництві. Виміряти його ефективність можна було, зокрема, через працевлаштування випускників – воно нараховувало 97%. Хочу наголосити, що мова не про «практику» у загальноприйнятому розумінні, а саме про навчання в умовах виробництва. Зараз ми нарешті даємо усі інструменти, щоб використовувати переваги дуальної освіти. І зі свого боку плануємо оперативно відповідати на усі запити, щоб на місцях не боялися її запроваджувати чи розвивати», – зазначив заступник міністра освіти.
Затверджено положення визначає, які договори мають укласти підприємець з адміністрацією закладу профосвіти, якими є основні етапи організації освітнього процесу за дуальною формою.
Також у документі йдеться про відповідальність закладу освіти впродовж усього періоду співпраці і чому підприємство має визначати для учня наставника.
«У професійній освіті практика є вкрай важливою. Адже можна багато разів пояснювати, як, наприклад, встановити розетку чи виготовити дерев’яні двері, але поки учень не зробить цього власноруч, говорити про якісну підготовку не можна. Завдяки дуальній освіті учні зможуть не тільки опанувати потрібні професійні навички, а й зрозуміти, як працює підприємство, адаптуватися до роботи на ньому і, в перспективі, працевлаштуватися там після випуску», – пояснив Петро Коржевський.