Внутрішня система забезпечення якості освіти в профтехах – МОН надає Методичні рекомендації для формування стратегії та плану дій цього процесу

Для формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти профтехи складатимуть окрему стратегію та фіксуватимуть ключові напрями роботи у відповідному Положенні. Зокрема, йдеться про завдання та цілі на найближчі кілька років, а також період, в який буде проходити самооцінювання. Окрім педагогічної ради, погоджувати ці документи керівник закладу зможе із роботодавцями, учнями та їхніми батьками.

Наказ щодо затвердження відповідних Методичних рекомендацій було розміщено сьогодні, 7 травня 2021 року, на сайті МОН.

Передбачається, що забезпечення якості освіти в закладі можна оцінити за такими параметрами:

  • стан освітнього середовища;
  • підходи до оцінювання учнів;
  • діяльність педагогів закладу;
  • управлінські процеси.

Для формування стратегічних цілей закладу важливо пройти комплексне самооцінювання. Воно допоможе з’ясувати реальний стан справ, а також відслідковувати успішність заходів, спрямованих на забезпечення якості освіти в закладі профосвіти. Під час самооцінювання адміністрація може провести опитування чи дослідити в будь-який інший спосіб думку викладачів, учнів та їхніх батьків. Серед інших варіантів комплексної оцінки – вивчення документації профтеху, спостереження за навчальними заняттями, станом освітнього середовища тощо.

Оскільки через карантин профтехи часто змінюють формат навчання на дистанційний або змішаний, збір інформації може відбуватися з використанням цифрових технологій.

У Методичних рекомендаціях значна увага приділяється різним методам збору інформації, різниці між ними та варіантами, які будуть найбільш ефективними в різних ситуаціях. Наприклад, якщо під час дослідження треба з’ясувати ставлення учасників до освітнього процесу, дати можливість їм висловити ідеї або зауваження, краще проводити анкетування з відкритими запитаннями. Найбільш оптимальним варіантом є комбінований тип анкет із закритими та відкритими запитаннями. Вони дозволяють поєднати кількісний та якісний аналіз в одному опитувальнику.