Місцевим електронним засобом масової інформації «НікВєсті» опубліковано впродовж 9-13 липня 2021 року чотири критичні публікації щодо порушення, на думку автора, тендерним комітетом управління освіти Миколаївської міської ради вимог законодавства України про публічні закупівлі при проведенні електронних торгів на послуги з технічного обслуговування та повірки приладів обліку теплової енергії й послуг з встановлення систем відеоспостереження та бездротового доступу у закладах освіти міста.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель тощо. Цим вимогам тендерний комітет намагається неухильно дотримуватися.
Управління освіти Миколаївської міської ради позитивно сприймає конструктивну критику на свою адресу й одночасно наголошує на тому, що у конкретних названих випадках доводи авторів є надуманими з огляду на наступне.
Так, у критичній статті щодо проведення закупівлі послуги з технічного обслуговування та повірки приладів обліку теплової енергії зазначено, що тендерним комітетом з надуманих підстав відхилено пропозицію одного з учасників через те, що в довідці зазначено не кримінальне правопорушення, а злочин.
Водночас, зазначена думка є хибною, оскільки відповідно до статті 12 Кримінального кодексу України поняття «кримінальне правопорушення» є суттєво ширшим за поняття «злочин» – так вони поділяються на кримінальні проступки і злочини.
Отже, тендерна пропозиція учасника процедури, яка не містить даних щодо непритягнення особи до відповідальності за скоєння кримінального проступку, є такою, що не відповідає вимогам тендерної документації. Таким чином, прийняте рішення є обґрунтованим та законним.
Доводи автора публікації щодо порушень процедури під час закупівлі послуг з встановлення систем відеоспостереження та бездротового доступу у закладах освіти також є безпідставним оскільки учасником закупівлі, пропозицію якого відхилено, не надано ряд документів, визначених тендерною документацією. При цьому в статті навіть не зазначено жодного порушення з боку тендерного комітету, а просто констатовано факт погодження пропозиції учасника з більш високою ціною.
Тендерний комітет наголошує на тому, що ціна закупівлі є визначальним критерієм при визначенні переможця торгів. Водночас, ненадання документів, передбачених тендерною документацією, унеможливлює акцепт (затвердження/прийняття) пропозиції такого учасника.
Також звертаємо увагу учасників процедури закупівель на наявність у них права на оскарження дій тендерного комітету (на думку тендерного комітету обґрунтовано прийнятого ним рішення), яке не реалізовано на цей час.
Враховуючи викладене, пропонуємо засобам масової інформації під час надання аналізу та оцінки процедур закупівель приділяти більше уваги вивченню/дослідженню норм законодавства у цій сфері.
Щиро вдячні ЗМІ за приділену увагу до важливих питань.
Загалом, метою тендерного комітету управління освіти Миколаївської міської ради є виключно прозорий кінцевий результат – надання якісних освітніх послуг, створення максимально належних умов для освітнього процесу дітей у закладах освіти міста у рамках фінансування.