У Миколаєві для вчителів фізичної культури закладів освіти провели обласний семінар «Чирлідинг на уроках фізичної культури».
Чирлідинг – яскраве, розважальне змагання між уболівальниками (групами підтримки) спортивних команд з елементами вигуків та кричалок, а також – програма красивого спортивного шоу (наприклад, виступ у перерві матчу). Нині він настільки популярний у світі, що став одним із гімнастично-акробатичних видів спорту. Його видовищний азарт заряджає позитивном арени, піднімає оптимізмом стадіони. Тож на думку організаторів семінару, опанувати мистецтво чирлідингу учнівська молодь має ще у школі.
Організатори обласного семінару – Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Навчально-методична лабораторія акмеології, Федерація чирлідингу та чирспорту України, Науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради.
Захід було проведено на базі Миколаївської ЗОШ № 57 імені Т.Г.Шевченка, на рахунку якої помітні досягнення з розвитку фізичної культури серед шкільної молоді. Школа має сильну матеріально-спортивну базу, інвентар, спортивний зал – площею понад 500 кв. м, – що дозволило на належному рівні провести цей масовий методично-практичний захід.
Семінар відбувся за участі президента Федерації чирлідингу та чирспорту України Андрія Боляка. Ініціативу вчителів фізичної культури щодо опанування елементами чирлідингу на уроках фізичної культури підтримали Василь Шуляр – директор МОІППО, Тарас Кремінь – народний депутат України.
У їх вітальному слові до учасників семінару зазначалось про позитивну роль популяризації чирлідингу у сучасному суспільстві. Зокрема, як одного із способів залучення глядачів (вболівальників) на стадіони і в спортивні зали, – що сприяє популярності здорового способу життя, фізкультури і спорту. З допомогою чирлідингу створюється товариський морально-психологічний клімат на стадіонах, пом’якшуються агресивні настрої вболівальників-фанатів; формується обстановка «позитивного фанатизму», відбувається здорове управління емоціями фанатів.
Для вчителів фізичної культури участь В.І.Шуляра і Т.Д.Креміня в обласному заході надала можливість обговорити на серйозному рівні й подальші перспективи розвитку чирлідингу у регіоні. Зокрема, Василь Іванович завірив у методичному супроводі з боку МОІППО процесу впровадження такої новітньої форми роботи, як «Чирлідинг» у програму фізичного виховання школярів.
Семінар складався з методичної і практичної частин. Модерував – кандидат фізичного виховання, доцент, професор Міжрегіональної академії управління персоналом, президент Федерації чирлідингу та чирспорту України, тренер Андрій Анатолійович Боляк.
Інформаційна частина заходу розпочалась з виступів методистів МОІППО і НМЦ управління освіти щодо програмного забезпечення модуля «Чирлідинг» у закладах освіти.
Методист навчально-методичної лабораторії акмеології МОІППО Г.О.Череповська досить глибоко і детально проінформувала учасників семінару про ресурси та джерела програмного забезпечення, – що наразі є найбільш ефективним для використанні вчителями фізичної культури.
Приступаючи до практичного тренінгу Андрій Боляк познайомив колег з характеристикою засобів чирлідингу у фізичному вихованні школярів, зупинився на методиці навчання базовим рухам руками, позиціям ніг та способам пересування. Поділився методикою чир/чантзакличок та навчання чирстрибкам. Далі вчителі фізичної культури побачили, як це виражено на практиці. Протягом декількох годин вони виконували захоплюючі тренувальні вправи. Зокрема, навчились, як застосовувати акробатичні елементи у чирлідингу; як реалізувати на практиці методику навчання стантам, пірамідам; як складати загальні програми для шкільних груп підтримки.
Вчителі фізичної культури ЗОШ № 57 імені Т.Г.Шевченка – Марина Блакитна, Олександр Самар, Василь Мацюта, – як гостинні господарі спортивної зали, де відбувався обласний семінар, брали у ньому участь з особливим натхненням.
Зазначили, що націлені відразу після закінчення весняних канікул попрацювати з учнями у чирлідингу. Загалом, на їх погляд, це був надзвичайно позитивний та перспективний захід, під час якого вчителі фізичної культури навчились новим навичкам, а також відчули хвилю канікулярного заряду оптимізму.