
Необхідність впровадження реформи НУШ в основній і старшій школі вимагають від системи освіти іншого стандарту вчителя, який буде зрозумілим і мотивуватиме його до професійного розвитку. Про це у своєму Facebook написала екс-міністр освіти Лілія Гриневич.
За її словами, той професійний стандарт учителя, який є зараз – це класичний технічний стандарт, орієнтований на вимірювання і регламентацію його професійної діяльності.
«Але виклики сучасності і необхідність впровадження реформи НУШ в основній і старшій школі вимагають від нашої системи освіти іншого стандарту. Стандарту, з яким учитель буде працювати, який буде зрозумілим і мотивуватиме його до професійного розвитку, допомагатиме в самооцінці професійного рівня і плануванні підвищення кваліфікації», – наголошує Гриневич.
Вона також підкреслила, що таким є розвивальний стандарт, який підкреслює цінності і визначає компетентності вчителя за рівнями кваліфікації. І як показує міжнародний досвід, ефективнішим є саме розвивальний стандарт.
«Цікавим у цьому контексті є австралійський стандарт учителя. Тут ключові сфери педагогічної діяльності розкриваються через дескриптори, у фокусі на кожному етапі кар’єри вчителя. Таким чином, учитель бачить, що він повинен знати і вміти на кожному етапі свого професійного розвитку, які цінності і ставлення є домінуючими. Тому нам потрібно, базуючись на кращому світовому досвіді, визначити виміри, через які потрібно проектувати власну модель, перейти від технічного стандарту до розвивального», – підсумувала екс-міністр освіти і науки Лілія Гриневич.