Перевірка письмових робіт завжди забирає багато часу, а під час стандартного усного опитування рідко вдається почути відповідь кожного. Як швидко з’ясувати рівень знань своїх учнів, почути кожного та нікому зі школярів не дати занудьгувати в цей час? Пропонуємо 6 простих ігор, які допоможуть перевірити рівень знань у невимушеному форматі.
Гра «Збери квітку якнайшвидше»
Перш ніж проводити таку гру, створіть декілька заготовок паперових квітів, кожна з яких складається з певної кількості пелюсток, та підготуйте запитання до команд-учасниць змагання.
Принцип виконання: Об’єднайте учнів у декілька команд (за кількістю попередньо підготовлених квіточок). По черзі ставте запитання кожній команді, якщо учні певної групи не знають відповідь, хід автоматично переходить до наступної команди.
За кожну правильну відповідь команда отримує 1 пелюстку. Гра триває доки одна з команд збере пелюстки квітки повністю.
Гра «Малюємо відповідь»
Діти, особливо дошкільнята та школярі початкових класів, зазвичай полюбляють малювати. Запропонуйте своїм учням нетиповий, але ефективний формат перевірки знань, у ході якого вони зможуть не лише продемонструвати рівень власних знань, а й проявити творчість.
Принцип виконання: Складіть запитання щодо вивченого матеріалу, відповіді на які учні мають не написати, а швидко схематично намалювати.
Гра «Поплескаємо-потупаємо»
Руханки – популярний та дієвий спосіб перепочити та зняти напругу. При цьому з їхньою допомогою можна швидко і невимушено перевірити рівень засвоєння матеріалу одразу у всіх учнів класу.
Принцип виконання: Перевіряючи домашнє завдання, вчитель ставить запитання та пропонує варіанти відповідей на них. Якщо відповідь правильна, учні мають поплескати в долоні, якщо ж ні – потупотіти ногами.
Ця гра є чудовою розминкою і водночас ефективним інструментом миттєвої перевірки знань.
Гра «Світлофор»
Гра схожа на попередню, при цьому вона дозволяє перевіряти домашнє знання тихо.
Заздалегідь підготуйте двоколірні смужки за кількістю учнів у класі. Один бік смужки має бути пофарбовано зеленим кольором, інший – червоним. А також складіть перелік запитань для учнів за вивченим матеріалом.
Принцип виконання: Здійснювати опитування за допомогою двоколірних смужок можна у декількох варіантах. Наприклад, узгодьте певний принцип опитування:
- демонструючи відповідний колір, учні оцінюють, чи знають вони відповідь на запитання вчителя (зелений означає «Знаю!», червоний – «Не знаю!»);
- показуючи певний колір, учні відповідають, чи правильний варіант відповіді, чи ні (зелений «Відповідь вірна!», червоний «Помилка!»);
- попросивши учнів продемонструвати відповідний колір, учитель може визначити, чи хочуть діти відповідати на запитання/ займатися активною діяльністю на уроці та інше, або ні, і скеровувати відповідно до цього свою роботу.
Гра «Турнір»
Запропонуйте учням провести змагання, в ході якого, об’єднавшись у команди, школярі будуть не лише відповідати на запитання, а й ставити їх команді-суперниці.
Принцип виконання: Об’єднайте учнів у 2-3 команди, призначте капітанів у кожній з них. Запропонуйте кожній групі скласти запитання до команди-суперниці. Після цього представники команд по черзі мають ставити одне до одного запитання та відповідати на них. Право відповіді надає капітан. Важливо, щоб в обговоренні брали участь усі члени команди.
Створіть шкалу оцінювання, за якою буде визначено команду переможницю. Наприклад, за кожне влучне запитання команда отримує 1 бал, за кожну правильно надану відповідь – 2 бали, за згуртованість та залучення усіх членів команди – 5 балів.
Гра «Лови м’яч»
Таку гру доцільно провести на інтегрованому уроці, коли певні навчальні предмети поєднуються з рухливими іграми на уроках фізкультури (наприклад, математика чи українська мова).
Принцип виконання: Учні мають стати колом. Учитель ставить запитання та кидає м’яч певному учневі. Школяр, має не лише його піймати, а й відповісти на поставлене вчителем запитання.