Чим дорослішою стає людина, тим більше починає розуміти, що в певних ситуаціях їй не вистачає математичних здібностей. Інтерес до цариці всіх наук зникає з різних причин: школяр постійно відволікається на телефон чи розмови, важка тема і учень вирішує в ній не розбиратися, а іноді й сам учитель пояснює новий матеріал незрозуміло.
Але математика – корисна наука! І якщо підходити до неї творчо, то процес вивчення стане легшим і цікавішим. Сьогодні ми поглянемо на математику під іншим кутом – поєднаємо її із стартапом.
Саме на уроках математики вчитель може створювати такі ситуації, щоб учні сформували уявлення щодо стартаперства.
Які уміння необхідні юному підприємцю?
- бачити проблему
- аналізувати
- продумати креативне вирішення проблеми
- проводити дослідницьку діяльність
- працювати в команді
- планувати діяльність
- оперувати фінансами
Кожне з цих умінь можна розвивати за допомогою цікавих задач, щоб школярі вчились дивитись на будь-яку проблему по-іншому. Під час пояснення теоретичного матеріалу учитель має бути прикладом для учня. Тобто він має пропонувати різні варіанти розв’язку того чи іншого завдання.У подальшому школярі мають самостійно запропонувати розв’язки завдань кількома способами або створити умову до задачі: графік чи малюнок. До однієї тієї самої моделі можуть бути різні задачі.
Приклади завдань ви можете переглянути на картинках нижче.
Творчих математичних завдань може бути безліч. Не потрібно обмежувати свою фантазію. Наприклад, запропонуйте учням написати математичні і фізичні терміни, одиниці вимірювання, що починаються на літери, з яких складається слово: КВАДРАТ.
А ще можна спробувати себе відчути поетом і придумати вірш, кожний рядок якого буде закінчуватися такими словами:
- _____ маса
- _____ квадрат
- _____ клас
- _____ Сократ
Крім вищеописаних навичок кожен стартапер повинен вміти аналізувати: ринок, конкурентів, запити споживачів, цільову аудиторію. Пропонуємо переглянути наступні приклади завдань нижче на картинках.
Знайдіть об’єм правильної трикутної піраміди, бічне ребро якої дорівнює b, а плоский кут при вершині – прямий.
Ще більше цікавих і творчих математичних завдань ви дізнаєтесь під час перегляду вебінару Дарини Васильєвої, старшої наукової співробітниці відділу математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, учительки математики ліцею «Престиж» м. Києва.
Пані Дарина ознайомлює з конкретними прикладами завдань, за допомогою яких є можливість стимулювати учнівську підприємливість та розвивати фінансову грамотність учнів.
Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/matematika-u-stili-startup-140.html