Дистанційне навчання – освітній процес, у якому викладач, або група викладачів, проводять уроки віддалено у просторі або часі від учнів.
Дистанційна форма навчання передбачає створення і використання єдиного інформаційно-освітнього середовища, яке містить різні електронні джерела інформації, а саме:
- курси дистанційного навчання;
- електронні підручники;
- віртуальні бібліотеки;
- бази даних освітніх ресурсів;
- телеконференції.
Дистанційне навчання – з чого почати?
Спочатку необхідно налагодити зв’язок між всіма учасниками освітнього процесу. Для цього є величезна кількість необхідних інструментів: можливість відправлення миттєвих повідомлень, участь в обговореннях на форумах, створення оголошень, розміщення новин.
Про корисні онлайн-ресурси для роботи вчителя розповіла Вікторія Шпильова, учителька хімії Спеціалізованої школи №196, учителька вищої категорії, педагогічне звання «Старший учитель».
Hangouts on Air
Hangouts On Air є платформою, яка дозволяє користувачам легко підключатись один до одного і миттєво створювати відео-продакшен з декількох камер.
У Hangouts є 3 застосунка, функції яких можуть вам стати в пригоді:
- «Вітрина» – дозволяє ділитися посиланнями і разом з групою переглядати веб-сайти.
- «Питання і відповіді» – учасники та слухачі зможуть ставити питання і відповідати на них в режимі реального часу.
- «Демонстрація екрану» – показує учасникам, що відбувається на екрані одного з користувачів.
Microsoft-Teams
Безкоштовна версія Teams об’єднує всі ресурси в спільний робочий простір, що дає змогу працювати з будь-якого місця, спілкуватись та обмінюватись інформацією.
Створення онлайн-класу
ClassDojo
ClassDojo – це безпечний і простий застосунок для спілкування між вчителями, батьками та школярами.
Додаток працює так: у кожного учня в класі є свій профайл з кількістю балів. Бали даються за досягнення (наприклад, креативність або завзятість) і віднімаються за проступки: запізнення або грубість. Чим більше балів, тим вище рівень. Учитель проєктує інтерфейс прямо на дошку, тож весь клас бачить, як радіють або засмучуються їхні аватари. Результат такого підходу миттєвий: у перший тиждень діти перебувають в захваті від своїх аватарів, а потім змінюється їхню поведінку.
Edmodo
Це освітня технологічна платформа, що пропонує комунікацію, співпрацю та можливість тренерської роботи для закладів загальної середньої освіти, коледжів та викладачів.
Мережа Edmodo дає вчителям змогу ділитися вмістом, створювати тести, вікторини та опитування, керувати спілкуванням з учнями, колегами та батьками. Учні та їхні батьки можуть приєднатися до Edmodo тільки після запрошення вчителем.
Google classroom
Google Клас – це безкоштовний сервіс для закладів освіти. Він допомагає заощадити час, ефективніше організувати роботу й спілкуватися з учнями.
Google Classroom пов’язує Google Drive, Google Docs та Gmail разом. Кожен клас створює окрему папку на Google диску відповідного користувача Google Drive, куди школяр може подати роботу, яку оцінює вчитель.
Уроки в режимі онлайн
Cisco Webex
Це хмарний сервіс (платформа) для проведення будь-яких онлайн-конференцій, що дозволяє учасникам обмінюватися інформацією в будь-який момент часу.
Cisco WebEx забезпечує зручними і практичними інструментами для спільної роботи, такими як:
- спільний доступ до робочого столу, документів MS Office та інших програмних застосунків;
- відео, чат і обмін особистими повідомленнями;
- запис web-сесії;
- голосування;
- засоби анотації тощо.
My own conference
Це сервіс для проведення вебінарів, створення онлайн-презентацій та відео-конференцій.
Найголовніші переваги сервісу:
- учасникам вебінарів не потрібно встановлювати Adobe Flash Player або інші програми;
- усе працює в улюбленому браузері на комп’ютері чи мобільному пристрої;
- можливість запросити до діалогу учасників вебінару та інших ведучих по черзі або увімкнути камери для 10 осіб одночасно;
- можливість тестування учасників за допомогою онлайн-тестів;
- запис трансляції.
ZOOM
Це інструмент для відеоконференцій, який є дуже зручним для користувачів. Щоб налаштувати зустріч, потрібно створити обліковий запис або налаштувати той, що є.
Найголовніші переваги сервісу:
- ви можете зробити відеоконференцію, якщо вам потрібно поділитися нею пізніше;
- щоб запросити учасників, ви можете поділитися посиланням для комп’ютерів або мобільних телефонів, на яке вони просто натискають або закликають приєднатися;
- учасникам не потрібно приєднуватися до акаунта;
- до 100 учасників;
- обмеження 40 хв.
Домашні завдання
Конструктор тестів від «Всеосвіти»
Конструктор тестів – новий розділ для вчителів, з допомогою якого можна створювати власні тести для закріплення, перевірки знань учнів, проведення самостійних і контрольних робіт.
Посилання: https://vseosvita.ua/test
Переваги користування інструментом:
- Конструктор тестів є абсолютно безкоштовним для кожного користувача нашого порталу.
- Ви можете створювати необмежену кількість тестів.
- Обирайте режим тестування, який вам найбільше підходить.
- Редагуйте тест у будь-який час.
- Обирайте кілька варіантів відповідей. За потреби, ви можете збільшити їхню кількість.
- Після тестування учням відразу доступна робота над помилками.
- Тест може бути відкритим, відкритим лише з дозволу автора або закритим;
- Можна переглядати проходження тесту учнями в режимі реального часу;
- Флеш-картки на основі тесту, якими зручно користуватись під час підготовки до ЗНО;
- Тести, картинки і формули легко переносяться з текстового редактора;
- Можливість отримати «Свідоцтво про публікацію тесту».
Детальна інструкція з користування – у нашому матеріалі.
ClassTime
ClassTime – це помічник вчителя, що збагачує урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу усього класу в реальному часі.
ScreenCast-O-Matic
Screencast-O-Matic дозволяє створювати скрінкасти (запис відео з екрану монітора), відео за допомогою веб-камери або записувати екран і зображення з веб-камери одночасно.
Відео записується тривалістю не більше 15 хвилин і зберігається на комп’ютер або публікується на youtube. Запис можна ставити на паузу і міняти місце розташування рамки на екрані
PlayPosit
Віртуальне освітнє середовище для створення і спільного використання інтерактивних відео-уроків.
Вчителі можуть працювати з будь-яким онлайн-відео (скрінкасти, Khan Academy, ТЕД і т.д.) і перетворити традиційно пасивний зміст відео в активний ресурс для роботи з учнями.
Wizer.me
За допомогою сервісу Wizer.me ви створюєте дизайнерські цифрові робочі листи, які містять інтерактивні завдання та дозволяють вчителю швидко надавати учням зворотний зв’язок.
У навчальній роботі можна використовувати цей інструмент як для формуючого, так і для підсумкового оцінювання.
Як працювати:
- аркуш можна вбудувати на сторінку сайту або блогу;
- створеною роботою вчитель може поділитися електронною поштою і в соціальних мережах;
- простий і швидкий інструмент для створення інтерактивних робочих аркушів із завданнями і вправами, зокрема й на основі відео;
- можливість організації групової роботи в сервісі;
- учні реєструються в сервісі і виконують запропоновані завдання;
- учитель може переглядати відповіді учнів в особистому кабінеті.
Вас цікавлять питання щодо організації дистанційного навчання? Перегляньте вебінар Вікторії Шпильової та отримайте відповіді на свої запитання.
Спікерка ознайомила з можливостями використанням різних ресурсів для організації освітнього процесу, роз повіла про окремі техніки налагодження зворотного зв’язку та сучасні онлайн-інструменти для дистанційного навчання. Після перегляду відео, у вас є можливість замовити сертифікат з підвищення кваліфікації та отримати матеріали спікерки!