Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення зміни до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів, які навчаються за новим стандартом.
Проєкт наказу опублікували на сайті МОН.
Як зазначають у міністерстві, пропонуються такі зміни:
- у першому та другому класах застосовується вербальна характеристика особистих досягнень та результатів навчання учнів;
- у третьому та четвертому класах, першому семестрі п’ятого класу Нової української школи (далі – НУШ) підсумкове оцінювання здійснюється за рівневою шкалою.
Підсумкове оцінювання учнів 3-4 класів пропонують проводити за чотирма рівнями:
- початковий;
- середній;
- достатній;
- високий.
Також у проєкті є таблиці з критеріями до кожного рівня.
Рівні результатів навчання учнів пропонують визначати за:
- рівнем сформованості умінь як складових ключових та предметних компетентностей;
рівнем володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо; - мірою самостійності у виконанні навчальних завдань;
- рівнем сформованості вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, висувати і формулювати гіпотези;
- рівнем пізнавальної діяльності.
Також пропонується, щоб за рішенням педагогічної ради школи могли:
- здійснювати оцінювання в першому семестрі п’ятого класу НУШ за 12-бальною системою (шкалою);
- здійснювати оцінювання в другому семестрі п’ятого класу НУШ за рівневою шкалою;
- здійснювати оцінювання результатів навчання учнів усіх класів за власною шкалою – за умови затвердження правил переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.
Документ містить також окремі положення щодо оцінювання результатів навчання учнів з особливими освітніми потребами:
“Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до індивідуальної програми розвитку (ІПР), що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання.
Добір форм поточного та підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я.
При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучаються ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я”.
Ознайомитись із проєктом повністю можна у документі нижче:
Зауваження та пропозиції можна надсилати до 24 липняв письмовому вигляді та електронною поштою:
- Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135;
- [email protected].
Нагадаємо, скандально призначений очільник МОН Серій Шкарлет вважає, що шкільна реформа – “нормальна”, тому її потрібно продовжувати.
Фото: автор – AndrewLozovyi,Depositphotos