Сайт «Розвиток дитини» пропонує додаткові дидактичні матеріали та шаблони для вчителів, які допоможуть встановити довірливі стосунки між учителем, дитиною та родиною школяра.
Використання таких матеріалів допоможе педагогам отримати зворотний зв’язок від учасників освітнього процесу, врахувати побажання дітей при плануванні навчальної діяльності, впроваджувати елементи формувального оцінювання під час щоденної класної роботи.Проводимо опитування родичів дитини. Ця форма опитування спрямована на встановлення довірливих стосунків між учителем та рідними або особами, що їх замінюють. Заповнюючи опитувальник, рідні/опікуни допоможуть учителеві створити більш комфортні умови навчання для кожної дитини. Використання опитувальника сприятиме налагодженню «трикутника партнерства» – «учитель – рідні – дитина».
Подяка дня: позитивно рефлексуємо. Використання шаблону сприятиме становленню довірливих стосунків між учителем та учнями, допоможе педагогам використовувати елементи формувального оцінювання під час щоденної класної роботи. Матеріал сприятиме формуванню в учнів початкової школи позитивної внутрішньої мотивації до навчання, зацікавленню дітей, покращенню продуктивності їхньої роботи на уроках.
Вихідний квиток: учимося рефлексувати. Використання шаблону сприятиме розвитку дитячого вміння здійснювати самоаналіз, критично оцінювати свої успіхи й долати невдачі. Матеріал допоможе педагогам отримати зворотний зв’язок від учасників освітнього процесу, врахувати побажання дітей при плануванні навчальної діяльності на наступний день, а також впроваджувати елементи формувального оцінювання під час щоденної класної роботи.
Комунікатор: співпрацюємо з батьками. Цей комунікатор спрямований на встановлення довірливих стосунків між учителем та батьками або особами, які їх замінюють. Батькам/опікунам пропонується вказати питання, які їх хвилюють, описати прийнятні шляхи вирішення проблем, а також вказати, чи потрібна персональна зустріч з учителем і чи зручною є така форма співпраці.
Учимося здійснювати самооцінювання. Цей шаблон є зручним елементом формувального оцінювання, що допоможе педагогу в щоденній класній роботі. На сторінці дітям пропонується визначити й позначити причини, чому йому/їй не вдалося виконати завдання. Використання такої форми сприятиме розвитку вміння здійснювати самоаналіз, становленню довірливих стосунків між учителем та учнями.
Вивчаємо запити дітей. Використання шаблону сприятиме розвитку вміння дітей критично оцінювати свої знання з тієї чи іншої теми, а також артикулювати свої інтереси. Завдання допоможе педагогам отримати зворотний зв’язок від учасників освітнього процесу, урахувати побажання дітей при плануванні навчальної діяльності, а також упроваджувати елементи формувального оцінювання під час щоденної класної роботи.
Зіркові чергові: вчимося відповідальності. Використання шаблону сприятиме становленню в учнів позитивної внутрішньої мотивації щодо дотримання правил і впровадження рутин класу. Заповнюючи шаблон, учитель може позначити й оцінити роботу, з якою впоралася дитина. Шаблон рекомендується використовувати винятково як елемент стимулювання.
Оціни роботу в групі. Використання шаблону сприятиме розвитку вміння дітей здійснювати самоаналіз та взаємооцінювання, критично оцінювати особливості групової динаміки. Застосування шаблону стане запорукою формування вміння дитини оцінювати власне ставлення до командної роботи, покращення продуктивності групової взаємодії в майбутньому.
Оцінюємо роботу в парі. Використання шаблону сприятиме розвитку вміння дітей здійснювати самоаналіз та взаємооцінювання, критично оцінювати особливості парної взаємодії. Завдання допоможе педагогам отримати зворотний зв’язок від учасників освітнього процесу, урахувати побажання дітей при плануванні парної форми роботи, а також сприятиме впровадженню елементів формувального оцінювання після взаємодії учнів.
Учимося здійснювати взаємооцінювання. Використання шаблону сприятиме розвитку вміння дітей здійснювати взаємооцінювання, критично оцінювати особливості парної взаємодії. Завдання допоможе дитині отримати зворотний зв’язок від однокласників та однокласниць, виявити позитивні результати своєї роботи та можливість їх покращити.