Як успішно впровадити курс “Природничі науки”: приклади ТРВЗ завдань

Курс можуть викладати вчителі фізики, біології, хімії та географії.

Сучасний світ стрімко розвивається й вимагає від кожної особистості постійного самовдосконалення. Для того, аби йти в ногу із сучасністю, 1 вересня 2018 року в МОН запровадили експеримент загальнодержавного рівня – інтегрований курс «Природничі науки». Такі експериментальні програми розроблено для класів суспільно-гуманітарного, спортивного та художньо-естетичного спрямування.

Щоб у педагогів не виникало питань щодо цього курсу, Комаринська Юлія Володимирівна, вчителька хімії та біології у своєму вебінарі показала, як правильно використовувати ТРВЗ технологію:

Цей курс давно апробується у США та країнах Європи, а також інтегрує в собі такі предмети як: біологія, хімія, фізика, географія, астрономія.

Курс не є обов’язковим для кожного закладу освіти!

До експериментального впровадження підготовлено 4 проєкти навчальних програм інтегрованого курсу “Природничі науки”:

  • Проєкт 1 – “Природничі науки” для 10-11 класів гуманітарного профілю загальноосвітніх навчальних закладів. Інтегрований курс (авт.Дьоміна І. О., Задоянний В. А., Костик С. І.);
  • Проєкт 2 – “Природничі науки” 10-11 клас. Інтегрований курс (авт. Засєкіна Т. М., Буняк М. М., Бухтіяров В. К., Григорович О. В.,Капіруліна С. Л., Козленко О. Г., Нюкало Т. Г., Семененко І. Б., Сокол Т. К., Шабанов Д. А., Шагієва Р. Р.);
  • Проєкт 3 – “Природничі науки”. Минуле, сучасне та можливе майбутнє людства і біосфери» для 10-11 класів (авт. Шабанов Д .А., Козленко О. Г.);
  • Проєкт 4 – “Природознавство” 10-11 класи (авт. Ільченко В. Р., Булава Л. М., Гринюк О. С., Гуз К. Ж., Ільченко О. Г., Коваленко В. С., Ляшенко А. Х.).

Заклад освіти обирає на свій розсуд будь-який варіант програми!

На вивчення курсу передбачено 4 години на тиждень. Викладати його можуть вчителі фізики, біології, хімії та географії. Передбачається й те, що весь курс викладає один вчитель, – додає пані Комаринська.

За словами педагогині, курс є зовсім «молодим» і потребує достатнього методичного супроводу та забезпечення. Саме тому вчителям варто поглянути на нього під кутом ТРВЗ – технологій, оскільки ТРВЗ-педагогіка чудово вписується в цілі курсу й своїми задачами та завданнями його доповнює.

Мета ТРВЗ: навчити учнів мислити творчо, з розумінням усіх навколишніх процесів, розвивати впевненість у своїх силах і здібностях.

Спікерка ознайомила із програмою, яка містить теми для 10 та 11 класів із курсу “Природничі науки”.

10 клас:

  • “Наука – ключ до майбутнього” (6 год.),
  • “Частинки” (26 год.)
  • “Хвилі” (30 год.),
  • “Речовини” (32 год.),
  • “Суміші та розчини” (20 год),
  • “Клітина” (26 год.).

11 клас:

  • “Енергія та енергетика” (42 год),
  • “Харчування” (30 год.),
  • “Психофізіологічний розвиток людини” (32 год),
  • “Космос” (36 год.).

Вчителі мають право змінювати теми!

Для розв’язання задач не завжди потрібні глибокі ґрунтовні знання, варто лише зуміти зацікавити дітей завданням, – підкреслила спікерка.

Пані Комаринська запропонувала готові кейси з кожної теми курсу.

10 клас

“Частинки”

Тверде радіоактивне сміття (металічні відрізи, дерево, пластик) засипають в камери. В камерах виникають  пустоти, що небажано – склад відходів є дорогим, варто повніше використовувати  його об’єм. Як бути?

“Хвилі”

Дід Тарас живе біля військового складу і не може послухати новини по радіо, не може зловити жодну хвилю. Одного дня все ж таки сталося, що дід послухав новини. Яка подія могла трапитись?

“Суміші та розчини”

Туристам, які вирішили помилуватися перлиною індійської архітектури Тадж-Махалом, почали надокучати бджоли. Комах ставало все більше. Керівникам бізнес-туризму застосовувати розпилення інсектицидів в Тадж-Махалі заборонено, бо це може виявитися згубним для білого мармуру споруди. Різні біокреми також не допоможуть. Як бути?

11 клас

“Енергія та енергетика”

Чи можна уникнути нового Чорнобиля, навіть якщо персонал атомної станції порушить правила роботи на реакторі?

“Харчування”

У давнину на Сході в одного деспотичного еміра існував жорстокий звичай – засудженим до страти пропонували вибір: або постійно отримувати будь-яку їжу і ніякого пиття, або без обмежень будь-який напій і ніякої їжі. Зазвичай, вибір приводив до довгої та болісної смерті. Але один в’язень знайшов вихід, завдяки якому зміг зберегти собі життя. Що ж вибрав в’язень?

“Космос”

В астрономічній обсерваторії ведуть пошук нових і наднових зірок. Для цього щодня фотографують одну і ту ж ділянку неба. І хоча вона невелика, на ній в телескоп видно кілька десятків тисяч зірок. Як серед них виявити нову зірку, якої вчора ще не було?

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *