Досвід ЗОШ №29 у посібнику про педагогіку партнерства і практики доброчесності

nus.org.ua

EdCamp Ukraine, ГО “Смарт освіта” і USAID_ВзаємоДія створили посібник “Педагогіка партнерства: практики доброчесності”, який буде у вільному доступі.

Посібник доступний безплатно за цим посиланням. Також долучайтеся до презентації 20 грудня о 12:00.Посібник описує досвід шести шкіл, які прагнули впровадити в школі партнерські стосунки між педагогами, батьками та учнями, а також сформувати доброчесну шкільну спільноту.

“Коли в шкільній родині є партнерські взаємини, коли всі стейкхолдери (учні, учениці, вчительство, адміністрація, батьківство) об’єднують зусилля й починають домовлятися, з’являється альтернативний шлях, який ми і пропонуємо. Про це – педагогіка партнерства. Тобто ми не боремося з корупцією, а пропонуємо альтернативний шлях, який не передбачає корупційної поведінки”, – кажуть в EdCamp Ukraine.

У межах проєкту на рівні школи була сформована команда з чотирьох людей – по одному представнику чи представниці від учительства, учнівства, батьківства та адміністрації. Також команди мали бути готові запропонувати проєктну ініціативу й реалізувати її у школі.

Школи-учасниці:

  • Славутицька загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 1;
  • Маріупольська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 15;
  • Вугледарський НВК “Мрія”
  • Херсонський академічний ліцей ім. О. В. Мішукова;
  • Криворізька загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 114;
  • Миколаївська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 29.

Ці шкільні команди пройшли навчання про інструменти для фасилітаційних зустрічей для ухвалення спільних рішень. Також під час тренінгів ішлося про педагогіку партнерства, навички комунікації, антикорупцію й недоброчесність.

Після навчання команди підготували та захистили свої шкільні проєкти й почали їх втілювати.

Перша частина посібника пояснює, що таке педагогіка партнерства, доброчесність та які є її різновиди.

У другій частині є розповіді про те, як відібрані школи реалізовували свої проєкти та об’єднували всіх учасників освітнього процесу для цього. Це кейси з педагогіки партнерства і впровадження практик доброчесності в школах, які можуть використати інші шкільні колективи.

Крім того, в посібнику розміщені відповіді на запитання про педагогіку партнерства і доброчесність у школі від:

  • Андреаса Шляйхера, засновника міжнародного дослідження PISA;
  • Естер Войчицькі, американської журналістки, мати трьох дітей, викладачки каліфорнійської школи Пало-Альто й почесної консультантки Google, авторки книги “Як виховати надуспішних людей”;
  • Лілії Гриневич, міністерки освіти і науки України (2016–2019), проректорки Київського університету ім. Бориса Грінченка.

“Ще під час роботи над текстом Меморандуму співпраці всіх учасників освітнього процесу команда ГО “Смарт освіта” зрозуміла, наскільки для змін у школі важливо, щоби до цього були залучені всі. Так само значущі фасилітаційні зустрічі та відверті розмови про проблеми і способи їх розв’язання, – зазначають у ГО “Смарт освіта”.

Ми бачили: якщо директор/-ка добре комунікує щодо фінансових надходжень та потреб школи, то у нього / неї більше довіри з боку батьківства; якщо вчитель/-ка чітко вказує на прозорі критерії оцінювання, у дітей не виникає відчуття, що до них ставляться несправедливо чи упереджено. Якщо в школі всі націлені на спільний результат — якісну освіту для дітей, то і батьки, і вчителі, і діти готові докладати до цього зусиль, не списувати й не провокувати конфліктів”.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *