Міністерство освіти і науки України 15 грудня цього року оголосило добір кандидатур до складу предметних (галузевих) експертних комісії та експертних груп.
Прийом анкет та документів від кандидатів триватиме до 15 січня 2021 року.
Наразі МОН отримало понад двадцять заяв.
Взяти участь у роботі експертних груп можуть наукові, науково-педагогічні, педагогічні працівники, викладачі, методисти, перекладознавці, перекладачі, психологи, фахівці в галузі інформаційних технологій та представники інститутів громадянського суспільства.
Кандидати повинні мати відповідну фахову освіту, як правило, науковий ступінь або вчене звання, досвід педагогічної, науково-педагогічної, наукової чи практичної діяльності щонайменше п’ять років, знати вимоги щодо викладання предметів, методик та технологій навчання й виховання, володіти навичками проведення експертизи.
Членами комісії з проведення антидискримінаційної експертизи можуть бути лише фахівці, які пройшли відповідне навчання для проведення цієї експертизи.
До складу комісій не можуть входити автори підручників, гриф яким надано протягом останніх п’яти років, та представники видавців, близькі особи зазначених осіб та особи, які мають конфлікт інтересів.
МОН прагне комплексно розв’язати накопичені за останні 5 років проблеми низької якості навчальної літератури для дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти.
Задля цього було затверджено новий Порядок надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2020 № 931 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 листопада 2020 р. за № 1119/35402.
Нагадаємо, за словами Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета, процес підготовки, відбору, затвердження та друку підручників для шкіл потребує кардинальних змін.
«Ті, хто на найвищому рівні керівництва дозволяли друк підручників із помилками у 2017-2020 роках, у МОН уже не працюють. Але той факт, що «результати» їхньої діяльності зазнали суспільного осуду, вважаю хорошою «профілактикою» на майбутнє. Діти не повинні страждати через помилки дорослих. А тим, хто нівелював пріоритети якості підручників, має бути хоч трохи соромно. Наше завдання сьогодні – комплексно розв’язати накопичені проблеми та забезпечити школярів підручниками якісного та цікавого змісту», – наголошував з цього приводу Сергій Шкарлет.