Після успішного тестування модуля е-журналів та е-щоденників МОН розпочало активне поширення сервісу серед шкіл, що ще не мають їх у користуванні, на безкоштовній основі. Модуль E-Journal є частиною модернізованої державної системи АІКОМ (управління здійснює державна установа «Інститут освітньої аналітики») зі збору, зберігання та управління даними та створений у межах реалізації стратегії цифрової трансформації у сфері освіти.
Сервіс доволі простий у користуванні та має дружній інтерфейс, через який організовано доступ до різних сторінок: дані про учнів, розклад уроків, списки відвідування, домашні завдання тощо. Інформація буде вноситись вчителями, а за допомогою логіна й пароля батьки та учні зможуть отримати доступ до неї.
Батьки в режимі онлайн у е-щоденниках бачитимуть інформацію про присутність дитини на навчанні, рівень її успішності, коментарі та поради вчителів, а учні – отримуватимуть завдання, слідкуватимуть за розкладом тощо.
Розроблення модуля E-Journal розпочалося ще восени 2020 року, вже у жовтні відбулось його пілотування та навчання адміністраторів (відео-вебінар розміщено за покликанням). Після доопрацювання модуль відповідним Наказом МОН було введено в промислову експлуатацію та відкрито для використання учасниками освітнього процесу.
Алгоритм підключення ЗЗСО до E-Journal відбувається в чотири кроки.
Крок 1. Заклад освіти надсилає на електронну адресу ДНУ «Інститут освітньої аналітики» ([email protected]) запит щодо підключення з обов’язковим зазначенням наступної інформації:
- регіон (область);
- місто/ОТГ;
- назва закладу освіти з вказанням його ID у системі ДІСО;
- ЄДРПОУ закладу освіти;
- ПІБ відповідальної особи (адміністратора);
- електронна адреса відповідальної особи (адміністратора);
- телефон відповідальної особи (адміністратора).
Крок 2. ДНУ «Інститут освітньої аналітики» розглядає звернення, створює в E-Journal адміністратора для даного ЗЗСО з відповідними правами доступу.
Крок 3. Система E-Journal автоматично генерує права доступу та надсилає запрошення на вказану електронну адресу адміністратора закладу освіти.
Крок 4. Відповідальна особа, отримавши права доступу, авторизується в системі й розпочинає роботу.
За перші дні роботи сервісу у відкритому режимі до нього підключилися понад 100 шкіл.
Наразі Інститут освітньої аналітики отримав звернення від закладів вищої освіти та професійно-технічної освіти щодо бажання також використовувати функціонал державних електронних щоденників та журналів і працює над реалізацією цього завдання.