Дистанційне навчання внесло свої корективи у методи та прийоми навчання. Педагоги закладу освіти постійно підвищують рівень оволодіння інформаційними технологіями для якісного та продуктивного навчання з використанням технологій дистанційного навчання. Проведено методичні заходи, майстер-класи, організовано он-лайн навчання педагогічних працівників.
При опитуванні педагогів закладу щодо платформ та засобів навчання, які використовуються ними, переваг та недоліків були отримані наступні дані:
Вчителі початкової школи для навчання використовували платформу СlassDojo. Перевагами цього ресурсу було відмічено те, що це – зручний і простий інструмент для оцінки роботи класу в режимі реального часу. За допомогою сервісу вчитель може швидко і просто оцінювати класну і домашню роботу. Зручний, яскравий інтерфейс сприяє зниженню психічного та фізичного навантаження. Перевагою цього сервісу є можливість ставити цілі, збирати статистику і робити групові розсилки, виконувати тести, коментувати вправи, спілкуватися з батьками. Програма містить таймер та рандом, що привчає учнів до тайм-менеджменту Роботи, відео та матеріали відкриваються легко. Серед недоліків було вказана неможливість виправити помилки в роботах.
Для учнів початкової та середньої школи вчителями активно використовується сервіс LearningApps. Серед переваг цього ресурсу є різноманітність цікавих та інтерактивних завдань, вільний доступ до ідей, можливість для педагога створити або відредагувати раніше створені завдання. Серед недоліків було вказано те, що не завжди є чітка інструкція для виконання завдань та неможливість оцінити роботу учнів безпосередньо на ресурсі.
Для учнів середньої школи використовується сервіс Google Class, перевагами якого є:
- доступність як для окремого учня так і для всього класу;
- легкий доступ, легке використання, багато матеріалів можна приєднати, можливість редагувати текстові та pdf документи;
- можливість нагадування учням про важливі події,та кінцеві строки виконання завдань;
- можливість повідомлення учням про створення нового завдання;
- наявність зворотнього зв’язку, діти завжди можуть поставити запитання;
- можливість надати до кожної оцінки.
Серед недоліків було вказано наступне:
- відсутність організації спільної роботи
- відсутність можливості створення завдань інтерактивного характеру безпосередньо на платформі
- не всі види робіт можна оцінити об’єктивно (вірш напам’ять, диктант, переказ)
Популярністю серед вчителів користуються сайти «Всеосвіта» та «На Урок». Матеріали на сайтах є доступними, їх можна легко скачати та використовувати на уроках.
Для ведення уроків у синхронному режимі використовувалися такі ресурси як ZOOM та Google Мeet.
Перевагами цих ресурсів були виділені наступні:
- Можливість використання для для індивідуальних та групових занять.
- Встановлення додатку на комп’ютері ,планшеті,телефоні.
- Інтерактивна дошка.
- Використання правила піднятої руки.
- Можливість запланувати урок чи зробити посилання у певний час.
- Можливість керувати мікрофоном .
Недоліком цього ресурсу була вказана обмеженість часу у ZOOM.
Для учнів з особливими освітніми потребами педагоги нашого закладу використовували наступні ресурси:
- com. Переваги: безкоштовний сервіс; створення відеороликів, бібліотека створених відеороликів
- Переваги: безкоштовний сервіс; створення карток, які дозволяють краще запам’ятати інформацію; створення карток для ігор
- Be Clever. Переваги: безкоштовний сайт, на якому міститься багато дидактичного матеріалу та ігор.