Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям двадцять шість оригінальних практичних завдань для формування природничих понять та поглиблення знань про різноманітність тварин і рослин у природі.
Виконання запропонованих завдань сприятиме розвитку критичного, аналітичного, логічного й образного мислення, вміння порівнювати й робити висновки, формуванню елементарних умінь і навичок безпеки поведінки у природі.
Визначаємо властивості об’єктів живої природи. Це завдання спрямовано на розвиток природничої компетентності дітей, поглиблення їхніх знань про живу природу. У завданні дитині потрібно зеленим кольором обвести слова, що позначають властивості, притаманні лише рослинам, синім – тваринам, червоним – і рослинам, і тваринам.
Визначаємо етапи розвитку тварин. Це завдання спрямоване на формування компетентностей у галузі природничих наук. У завданні дитина має намалювати запропонованих тварин на різних етапах їхнього розвитку й підписати кожен етап, користуючись словами з довідки.
Називаємо рослини за описом. Це завдання спрямовано на розвиток природничої компетентності. Дитині пропонується прочитати інформацію про улюблені рослини дітей і відгадати за описом, про яку рослину розповідає кожна дитина.
Складаємо ланцюг живлення № 1. Завдання спрямоване на формування компетентностей у галузі природничих наук. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься встановлювати логічні зв’язки, аналізувати, створювати малюнкові схеми. Дитині пропонується заповнити кожен із трьох кружечків малюнками рослин або тварин так, щоб вийшов правильний ланцюг живлення.
Вивчаємо частини рослини. Це завдання спрямовано на формування природничої компетентності дітей, зокрема уявлення про рослину як цілісний організм. Дитині пропонується підписати частини зображеної рослини, користуючись довідкою, а також зобразити етапи розвитку квасолі, домалювавши вказані частини рослини.
Зелень: аналізуємо і мислимо логічно. Це завдання спрямовано на розвиток природничої компетентності дітей. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься аналізувати й порівнювати інформацію. Дитині пропонується розмалювати вишні так, щоб показати, як вони достигають, а також позначити плоди, які навіть у стиглому стані можуть бути зеленого кольору.
Добираємо «ввічливі» слова. Це завдання допоможе дитині вдосконалювати вміння добирати слова відповідно до ситуації. Учням і ученицям пропонується поміркувати й написати слова ввічливості, які вони можуть використати під час спілкування.
Визначаємо дикорослі й культурні рослини. Це завдання спрямовано на розвиток природничої компетентності дітей. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме вміння визначати групи рослин та їх роль у житті людини. Дитині пропонується позначити, до дикорослих чи культурних належать подані рослини, а також з’єднати назви культурних рослин із їх призначенням.
Дізнаємося цікавий факт про черемху. Це завдання покликане ознайомити дитину з такою рослиною, як черемха. Воно містить малюнок рослини й цікавий факт про неї. Виконуючи завдання, дитина розвине ерудицію, навички читання й письма, цікавість до природи, поглибить знання про лікарські рослини та їхні властивості.
Розмальовка «Горобина». Ця розмальовка ознайомить дитину з такою рослиною, як горобина. У завданні пропонується розмалювати китицю ягід горобини. На допомогу подається зразок малюнка в кольорі. Також сторінка містить цікавий факт про горобину.
Цікаві факти про дерева: клен. Це завдання-розмальовка покликане пробудити в дитини цікавість до природи й розвинути спостережливість. Воно познайомить дитину з таким деревом, як клен, особливостями його зовнішнього вигляду й формою листя. Завдання містить малюнок клена та його листків, а також цікавий факт, пов’язаний з цим деревом.
Записуємо показники термометра. Це завдання сприятиме розвитку вміння записувати показники термометра числами. Дитині пропонується записати температуру повітря числами, а також з’єднати зображення вуличного, медичного, кімнатного та водного термометрів із їхнім призначенням.
День бабака: перевіряємо прикмети. Це завдання навчить дитину проводити прості опитування, користуючись бланком закритого типу (передбачає відповіді «так»/«ні»), робити припущення та перевіряти їх. Завдання сприятиме формуванню народознавчих уявлень, розвитку аналітичного мислення, уміння висловлювати припущення та підкріплювати чи спростовувати його фактами.
Їстівні або отруйні: оцінюємо дії. Виконуючи це завдання, дитина пригадає назви їстівних та отруйних грибів, вчитиметься дотримуватися заходів обережності під час збирання та споживання грибів. Учням пропонується прочитати опис ситуації і позначити, хто з персонажів вчинив правильно, а також усно дати поради тим, хто своїми діями міг наразитися на небезпеку.
Ліс: складаємо ментальну карту. У цьому завданні дитина вчитиметься працювати з картою понять, виокремлювати основну й другорядну інформацію, структурувати її, орієнтуючись на подану схему. Учням пропонується доповнити карту, написавши потрібну інформацію про ліси, зокрема зазначивши види лісів, а також указавши значення лісу для тварин і людини.
День сміття: акція чистоти. Це завдання спрямовано на розвиток соціальної та природничої компетентостей. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься сортувати відходи. Дітям пропонується організувати в класі або школі екоакцію зі збору паперових, пластикових, скляних та металевих відходів для переробки, а також розв’язати задачі екологічного змісту.
Плануємо мандрівку з наметом. Виконуючи завдання, дітям пропонується уявити, що вони збираються на тижневий відпочинок у наметове містечко. У завданні учні мають дати відповіді на запитання, написавши або намалювавши, як триватиме їхній відпочинок, а також зазначивши, що потрібно для комфортного перебування впродовж тривалого періоду на природі.
Екоакція: рятуємо дерева. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься оперувати поняттям «переробка». Дітям пропонується організувати в класі/школі екоакцію зі збору паперу для переробки, визначити масу зібраного паперу й кількість дерев, які можна врятувати від вирубування.
Риб’ячий скелет: визначаємо причини проблем. Це завдання спрямовано на розвиток соціальної та природничої компетентостей. Дитині пропонується розглянути шаблон, дописати причини забруднення природи, вказати факти, які це підтверджують, а також зробити висновок і написати можливі шляхи розв’язання проблеми.
Що з чого зроблено? У завданні дитині пропонується поміркувати й написати, на що люди можуть перетворити деревину, глину та шерсть. Також дітям потрібно доповнити ланцюжки за зразком і намалювати, на що людина може перетворити золоту руду.
«Пристосуванці»: міркуємо логічно. Це завдання спрямоване на формування компетентностей у галузі природничих наук. У завданні дитині пропонується позначити, навіщо тваринам ті чи інші пристосування: добування їжі чи захисту від ворогів. Також дитині потрібно написати, завдяки чому тварини пристосовані до вказаних умов.
Презентуємо тварину за шаблоном. У завданні дитині пропонується заповнити шаблон інформацією про будь-яку тварину (на вибір). Орієнтуючись на короткі підказки, дітям потрібно доповнити речення, вказавши, до якого класу належить тварина, її характерні особливості та в чому полягає її користь у природі.
Вивчаємо потреби живої природи. У цьому завданні дитині потрібно доповнити речення, записавши слова для довідки в правильній формі. Також дітям пропонується позначити дії, що допоможуть забезпечити повноцінний ріст і розвиток рослини. Завдання сприятиме формуванню основ екологічної грамотності.
Ліс і лісосмуга. Це завдання спрямовано на розвиток уміння аналізувати й порівнювати природничі поняття і факти. Дитині пропонується порівняти природу лісу й лісосмуги й заповнити таблицю, зробивши відповідні позначки у її колонках. Також дитині потрібно поміркувати й написати, чому в лісі живе більше птахів, ніж у лісосмузі.
Вивчаємо властивості корисних копалин. Це завдання сприятиме формуванню природничої компетентності, розвитку дослідницьких навичок, уміння мислити логічно. Дитині пропонується заповнити таблицю, позначивши ознаки, що притаманні корисним копалинам з переліку (кам’яне вугілля, граніт, пісок, кам’яна сіль.
Досліджуємо властивості корисних копалин. У цьому завданні дитині пропонується прочитати список із 14-ти назв і поміркувати, що з цього можна додати до колекції корисних копалин. Далі потрібно проаналізувати дослід з ґрунтом і водою та визначити його мету, позначивши відповідь у переліку. У третій частині завдання учням пропонується розв’язати логічну задачу, визначивши найміцніший матеріал.
Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.