- Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796 та від 6 березня 2019 р. № 221
- Уряд затвердив новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти
- Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами – лист МОН
- Про затвердження Положення про систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів
- Про особливості організації освітнього процесу в спеціальних, санаторних закладах загальної середньої освіти
- Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному
- Про організаційні засади роботи інклюзивно-ресурсних центрів в умовах карантин
- Про затвердження Положення про систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів
- Про затвердження форми звітності з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та інструкції щодо її заповнення
- Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників для роботи в умовах інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа»(Наказ МОН № 1310 від 18.10.2019 року)
- Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр (Постанова КМУ № 221 від 06.03.2019 року)
- Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році (Постанова КМУ № 129 від 27.02.2019 року )
- Міністерство освіти і науки України ” ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ”
- Інститут модернізації змісту освіти “Освіта осіб з особливими потребами”
- «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.»
Лист МОН від 26.06.2019 №1/9-409 - «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р.»
Лист МОН від 05.08.19 №1/9-498 - «Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в спеціальних закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 н.р.»
Лист МОН №1/9-425 від 05.07.2019 - Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти.
Лист МОН № 1/9-691 від 13.11.18 року. - Деякі питання комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Наказ МОН № 977 від 06.09.2018 року. - Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.
Наказ МОН № 609 від 08.06.2018 року. - Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році.
Постанова КМУ від 21.02.2018 №88. - Щодо тривалості уроків в інклюзивних класах та функціональних обов’язків асистента вчителя.
Лист Міністерства освіти і науки України від 05.02.2018 №2.5-281. - Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
Лист МОН №1/9-639 від 29.11.2017. - Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
Постанова КМУ від від 15.11.2017 № 863. - Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Постанова КМУ від 09.08.2017 №588. - Положення про інклюзивно-ресурсний центр
- Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році.
Лист МОН України від 03.07.2017 № 1/9-362.
- Пам’ятка для відповідальних батьків
- ЩО ТАКЕ ІРЦ?
- Пам`ятки для батьків
- З досвіду роботи: яку документацію варто вести асистенту вчителя в інклюзивному класі
- Гаяш О.В. Поради вчителям щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами у класі з інклюзивним навчанням. Методичний посібник
- Як працювати з інклюзією – поради практиків
- ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА ВІД «А» ДО «Я»
- Інклюзивна освіта: основні положення
- Покрокова інструкція для батьків: як зарахувати дитину на інклюзивне навчання
- Обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти
2023/2024 навчальний рік
Станом на початок 2023/2024 навчального року у місті Миколаєві суттєво збільшено мережу класів/груп для дітей з особливими потребами у порівнянні з минулим роком. У 12 відновлених закладах дошкільної освіти функціонує 45 інклюзивних груп (78 дітей). У 48 закладах загальної середньої освіти працює 288 інклюзивних класи (421 учень).
Що потрібно, щоб у школі відкрили інклюзивний клас?
Для відкриття інклюзивного класу батькам потрібно звернутись із відповідною заявою до директора школи, надавши також висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Керівник школи видасть наказ.
Проте, якщо це школа, яка ще не має досвіду інклюзивного навчання, ми радимо прийти в школу заздалегідь – ще до оголошення набору в перший клас. Це потрібно для того, щоб адміністрація та вчителі знали, що наступного навчального року їм потрібно буде прийняти учня з особливими освітніми потребами та встигли підготуватись, аби зробити навчання вашої дитини в школі комфортнішим.