Діти з особливими освітніми потребами матимуть доступ до більшої кількості корекційних засобів. Про це повідомляють у Міністерстві освіти і науки, посилаючись на відповідний наказ відомства, яким розширено перелік корекційних засобів для дітей з ООП.
За словами міністра освіти і науки Ганни Новосад, у 2019 році вже можна побачити ті результати, які дає інклюзивна освіта.
«Суспільство стає більш толерантним, а діти з особливими освітніми потребами краще соціалізуються, навчаючись зі своїми однолітками у звичайних школах. Ми щодня напрацьовуємо велику кількість змін та вдосконалюємо інклюзію. І однією з таких змін стало осучаснення переліку корекційних засобів. Завдяки цьому діти зможуть покращувати свої знання, емоційне здоров’я у найбільш комфортній для них формі», – розповіла міністр.
Новий документ не лише осучаснив список засобів корекції для психофізичного розвитку дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах шкіл, а й є універсальним для застосування у всіх закладах освіти.
Так, вчителі матимуть для роботи інтерактивну підлогу, комп’ютерний слухо-мовленнєвий комплекс, різноманітні комп’ютерні програми тощо.
Окрім цього, також розширено і дидактичні матеріали для розвитку дітей раннього віку, спеціальних логопедичних іграшок, настільних ігор, приладдя для малювання та інше.
Для дітей, що мають складнощі з мовленням, оновили засоби альтернативної комунікації. Насамперед, це діти з розладами аутистичного спектру.
Важливо зазначити, що відтепер ресурсні кімнати шкіл буде поділено на дві зони – навчально-пізнавальну та ігрову. Їх відокремлять стаціонарною або мобільною перегородкою.
Зокрема, у першій зоні діти з ООП будуть навчатися у групах або індивідуально, а у другій буде простір, де діти зможуть покращувати свій психоемоційний стан, знижувати тривожність та нервове збудження.