Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення нову редакцію Положення про спеціальну школу, яке затверджено постановою КМУ від 6 березня 2019 р. № 221 «Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр».
Навчання у школі такого типу, як і в інших закладах загальної середньої освіти, має здійснюватися відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти (за умови наявності дошкільного відділення) та Державних стандартів загальної середньої освіти.
У запропонованій редакції йдеться про нові вимоги до спеціальної школи. Зокрема, визначено мінімальну кількість учнів (вихованців) спеціальної школи, вимоги до матеріально-технічної бази, наявності обладнаних кабінетів для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до профілю спеціальної школи.
Проєктом передбачено можливість створення структурних підрозділів спеціальної школи, зокрема дошкільного відділення та пансіону, реабілітаційного відділення. Також розмежовано освітні послуги та послугу проживання в пансіоні.
Відповідно до проєкту корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги (допомогу) спецшколи зможуть надавати дітям, які не є учнями (вихованцями) спеціальної школи і не отримують таких послуг в інших закладах чи установах освіти.
Зауваження та пропозиції до проєкту акта необхідно направляти до 7 грудня 2020 року поштою за адресою: Міністерство освіти і науки України, директорат дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти, пр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135, тел. (044) 481-32-39, e-mail: [email protected] (Набоченко Ольга Олександрівна, державний експерт експертної групи з питань інклюзивної освіти директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти).