Мета. Навчити виготовляти дряпанки, познайомити із технологією роботи, формувати практичність, ознайомитися з історією дряпанки, вміти дарувати людям радість.
Обладнання. Яйця (вже зварені), барвники, голка(для вишивки хрестиком с тупим краєм), олівець.
Тип заняття: закріплення практичних навичок.
Форма: практичне заняття.
Хід заняття.
І. Організаційний момент.
Барвисте яйце
По столі котилось,
З ковбасою подружилось,
Біля хрону покрутилось,
В храмі освятилось.
(Писанка)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Кожна група отримує писанку із прикріпленим завданням.
Завдання для груп.
1 група. Розповідь про кольори на писанці.
2 група.Розповідь про символи на писанці.
3 група. Легенди про писанку.
4 група. Які є види писанок?
Колективний розгляд презентації про види писанок і обговорення їх. Чудової весняної пори до нас приходить Великдень. Мабуть найулюбленіше і найважливіше свято всієї України. Отже, це пора писанок, дряпинок, мальованок, крашанок…
Яйце – це загальнолюдський символ життя, весни, сонця. Не можна уявити Великдень без Паски, крашанки, писанки. Тож не забуваймо і ми своїх звичаїв та воскресімо душу нашої неньки – України.
Писанка – своєрідний символ народного живопису. Вкрите візерунками яйце провіщає свято, уселяє віру в життя і красу. Наші предки вважали, що все на світі почалося з яйця. У ньому минуле, теперішнє і майбутнє, воно – символ відродження світу. Приближаються Великодні свята. І з цим ми сьогодні почнемо готуватися до цього свята.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Сьогодні ми познайомимося ще з одним видом писанкарства.
Дряпанка ( шкрябанка) – це нашкрябування на яйці певного узору.
Робота ця дуже тонка, вимагає зосередженості і вправності. На вишкряпування складного малюнка може піти до кількох днів. Один необережний рух – робота втрачає свою досконалість. Ця робота для досвідчених майстрів. Але ми сьогодні спробуємо.
- Зразки дряпаних писанок.
Керівник гуртка: Для дряпання краще брати яйця коричневого відтінку. Шкарлупа таких яєць міцніша.
IV. Практична робота.
- Техніка безпеки.
Виготовлення дряпанок.
Технологія послідовності роботи.
* Яйце зварити (5-10 хвилин) в темному барвнику (вишневий, фіолетовий, темно-зелений).
* На висушену шкарлупу нанести простим олівцем малюнок.
* Голкою, вишкрябати нанесений попередньо орнамент.
- Індивідуальна робота дітей.
( Керівник гуртка весь час контролює роботу дітей, допомагає, виправляє недоліки у роботі).
V. Підсумок заняття.
- Огляд і оцінення виготовлених дряпанок.
Керівник гуртка:
– Чи сподобалась діти вам ця техніка?
– Що було найцікавіше?