Експертне оцінювання професійних компетентностей вчителів-учасників сертифікації, окрім використання інших методів експертного спостереження, має включати інтерв’ювання директора школи та його заступника. Відповідна норма міститься у Методиці експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації, що затверджена Державною службою якості освіти.
Передбачене документом інтерв’ювання директора та заступника директора школи може здійснюватись для збирання інформації про діяльність учителя. Інтерв’ювання мають проводити два експерти служби якості освіти.
Зокрема, експерти, через проведення інтерв’ювання директора школи та його заступника мають оцінити інформацію про діяльність учителя за 5 критеріями:
- здатність планувати і реалізовувати освітній процес на основі особистісно орієнтованого і компетентнісного підходів;
- здатність здійснювати процес навчання, виховання і розвитку учнів, основою якого є повага до прав людини, патріотизм, демократичні та інші загальнолюдські цінності;
- здатність створювати безпечне та психологічно комфортне освітнє середовище;
- здатність налагоджувати і підтримувати партнерські стосунки з родинами учнів;
- здатність до постійного професійного розвитку, самооцінювання та рефлексії.
Інтерв’ювання директора закладу загальної середньої освіти та його заступника здійснюватиметься за розробленою анкетою, що передбачає обов’язкову фіксацію відповідей.
Разом з тим, методикою оцінювання передбачено, що інтерв’ю з директором та його заступником не може бути єдиним методом оцінювання. До інших методів оцінювання можуть входити спостереження за вчителем під час уроків, спостереження на перервах та інтерв’ю з самим учасником сертифікації.
Як відомо, в одному з нещодавних інтерв’ю міністр освіти Лілія Гриневич повідомила, що освітнє відомство не влаштовують існуючі методики проведення атестації вчителів, зокрема, через те, що під час атестації, вчителів, як правило, оцінює директор і комісія всередині самої школи.
«Тобто ця атестація не є незалежною, і вона дуже залежить від особистісних стосунків керівництва школи і самого учителя», – наголосила міністр.