Мінрегіон розробив проєкт стратегії безбар’єрності – громадське обговорення

nus.org.ua

Міністерство розвитку громад та територій України розпочало онлайн-обговорення Плану заходів з реалізації Нацстратегії безбар’єрності.

Його можна прочитати на сайті міністерства.

Зареєструватися для обговорення можна за цим посиланням.

“Нова українська школа” вибрала найважливіші пункти, що стосуються розвитку дошкільної та середньої освіти:

  1. Планується для захисту дітей-сиріт:
    • Щороку збільшувати влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до сімейних форм виховання на 0,2%.
  2. Для забезпечення якісного дистанційного навчання планують:
    • до кінця 2022 року затвердити типове положення про кваліфікаційний центр та розробити положення про його акредитацію;
    • до кінця 2022 року створити всі відеоуроки проєкту “Всеукраїнська школа – онлайн“.
  3. Навчання дітей з особливими освітніми потребами. Планують:
    • до кінця 2023 року забезпечити ІРЦ діагностичними засобами для роботи з дітьми дошкільного віку;
    • до кінця 2021 року узгодити положення про спеціальну школу із законом про середню освіту та провести семінари щодо впровадження цього положення;
    • до середини 2022 року організувати навчання для працівників органів місцевого самоврядування та керівників закладів освіти щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
    • до кінця 2022 року має бути підвищено тарифний розряд “асистент вчителя” та створено умови для працевлаштування батьків та інших представників осіб з особливими освітніми потребами для надання соціальної послуги “Супровід під час інклюзивного навчання“;
    • до кінця 2022 року мають узгодити з ВООЗ переклад Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я;
    • до кінця 2022 має бути розроблено стандарт структурування освітнього середовища для осіб із порушенням інтелектуального розвитку;
    • у 2021 році має бути розроблено державний стандарт надання послуги раннього втручання;
    • у 2022 році мають створити мінімум один центр раннього втручання в кожному місці, що має дитяче населення більше 100;
    • у 2023 році методичні рекомендації щодо підготовки фахівців раннього втручання повинні бути розміщені на сайтах Мінсоцу та МОН.
  4. Сприяння гендерній рівності в STEM-освіті. До кінця 2022 року має бути:
    • проведено Національний день дівчат у технологіях;
    • проведено Всеукраїнський захід “Національний день дівчат у технологіях” для залучення дівчат і жінок у кожному регіоні України;
    • проведено Всеукраїнський хакатон для вчителів/-ьок із розроблення гендерно чутливих підходів до викладання STEM предметів;
    • проведено Всеукраїнський хакатон для вчителів/-ьок, розроблено рішення й рекомендації щодо залучення дівчат до STEM-напрямів зі шкільного віку;
    • проведено Всеукраїнський конкурс серед дівчат на кращі науково-технологічні проєкти та розробки;
    • проведено конкурс, визначено найкращі інноваційні науково-технологічні проєкти та розробки.