Міністерство розвитку громад та територій України розпочало онлайн-обговорення Плану заходів з реалізації Нацстратегії безбар’єрності.
Його можна прочитати на сайті міністерства.
Зареєструватися для обговорення можна за цим посиланням.
“Нова українська школа” вибрала найважливіші пункти, що стосуються розвитку дошкільної та середньої освіти:
- Планується для захисту дітей-сиріт:
- Щороку збільшувати влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до сімейних форм виховання на 0,2%.
- Для забезпечення якісного дистанційного навчання планують:
- до кінця 2022 року затвердити типове положення про кваліфікаційний центр та розробити положення про його акредитацію;
- до кінця 2022 року створити всі відеоуроки проєкту “Всеукраїнська школа – онлайн“.
- Навчання дітей з особливими освітніми потребами. Планують:
- до кінця 2023 року забезпечити ІРЦ діагностичними засобами для роботи з дітьми дошкільного віку;
- до кінця 2021 року узгодити положення про спеціальну школу із законом про середню освіту та провести семінари щодо впровадження цього положення;
- до середини 2022 року організувати навчання для працівників органів місцевого самоврядування та керівників закладів освіти щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
- до кінця 2022 року має бути підвищено тарифний розряд “асистент вчителя” та створено умови для працевлаштування батьків та інших представників осіб з особливими освітніми потребами для надання соціальної послуги “Супровід під час інклюзивного навчання“;
- до кінця 2022 року мають узгодити з ВООЗ переклад Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я;
- до кінця 2022 має бути розроблено стандарт структурування освітнього середовища для осіб із порушенням інтелектуального розвитку;
- у 2021 році має бути розроблено державний стандарт надання послуги раннього втручання;
- у 2022 році мають створити мінімум один центр раннього втручання в кожному місці, що має дитяче населення більше 100;
- у 2023 році методичні рекомендації щодо підготовки фахівців раннього втручання повинні бути розміщені на сайтах Мінсоцу та МОН.
- Сприяння гендерній рівності в STEM-освіті. До кінця 2022 року має бути:
- проведено Національний день дівчат у технологіях;
- проведено Всеукраїнський захід “Національний день дівчат у технологіях” для залучення дівчат і жінок у кожному регіоні України;
- проведено Всеукраїнський хакатон для вчителів/-ьок із розроблення гендерно чутливих підходів до викладання STEM предметів;
- проведено Всеукраїнський хакатон для вчителів/-ьок, розроблено рішення й рекомендації щодо залучення дівчат до STEM-напрямів зі шкільного віку;
- проведено Всеукраїнський конкурс серед дівчат на кращі науково-технологічні проєкти та розробки;
- проведено конкурс, визначено найкращі інноваційні науково-технологічні проєкти та розробки.